La fabrica Horse din Mioveni (Foto: Vlad Barza)
Compania Horse România, cu 2.100 de angajați la Mioveni, se concentrează pe dezvoltarea sistemelor de propulsie hibridă și pe adaptarea motoarelor pentru funcționarea cu combustibili sintetici, potrivit declarațiilor oficiale la prima conferință de presă. Cel mai performant motor hibrid dezvoltat pentru Bigster a fost proiectat de la zero de inginerii români din București.
2.700 de angajați în trei locații
Renault a anunțat în 2022 o restructurare pentru o mai bună eficiență, iar HORSE este una dintre entitățile rezultate din această separare. Acționarii săi includ Renault, Geely (China) și Aramco (Arabia Saudită).
- HORSE România, fostă Renault Mecanique Roumanie, funcționează din vara lui 2023. Motoarele și cutiile de viteze destinate mărcii Dacia, Renault și Nissan sunt fabricate la Mioveni. Conform conducerii companiei, 45% din motoarele produse la uzina Horse din Mioveni sunt destinate mașinilor Dacia.
HORSE are 2.700 de angajați în România, inclusiv 2.100 la Mioveni, 300 la centrul tehnic din Titu și 300 în București (departament inginerie). Compania menționează planuri de angajare suplimentară a inginerilor, în timp ce alte departamente au atins capacitatea maximă.
Dezvoltarea motoarelor și a cutiilor de viteze are loc în București. În Titu, se efectuează etapele de calibrare, validare și testare a trenului de rulare. La Mioveni, se produc două tipuri de motoare (HR10 și HR12), cu o capacitate de producție anuală de 450.000 de unități, operate în trei schimburi. Capacitatea anuală de producție a cutiilor de viteze este de 670.000 de unități.
Un motor dezvoltat local, produs internațional
- HORSE România a dezvoltat un nou motor de 1,8 litri, full-hibrid, HR18, destinat gamei Dacia, dezvoltat de la zero în țară. Motorul, stau la baza noii sisteme de propulsie hibridă pentru Dacia Bigster. Dezvoltat în București, motorul este fabricat în Turcia și Spania, din lipsă de capacitate de producție în România.
Motorul, conform reprezentanților HORSE România, a fost dezvoltat integral la nivel local, de la faza de concepție până la industrializare, devenind parte a noii generații Bigster.
În urma intrării recent în acționariat a gigantului petrolier saudit Aramco, se desfășoară activități de testare și adaptare a motoarelor pentru funcționarea pe combustibili sintetici. Un alt obiectiv strategic este dezvoltarea viitoare a motoarelor alimentate cu carburanți sintetici.
HORSE este o companie de producție de motoare, transmisii și tehnologii cu emisii scăzute, cu opt fabrici în șapte țări, trei centre de cercetare și dezvoltare și sediul central la Madrid (Spania). Capacitatea de producție anuală este de 3,2 milioane de unități.
HORSE este o filială a HORSE Powertrain Limited, o joint venture în care Renault și Geely dețin câte 45% din acțiuni, iar gigantul petrolier Aramco, 10%. Aramco s-a alăturat acționarilor în noiembrie 2024.
În iunie al anului trecut, compania a anunțat demararea producției unui motor pe benzină de 1,2 litri, cu 3 cilindri, pentru Dacia Duster, la uzina de la Mioveni. Motorul HR12 are o putere maximă de 96 kW (130 CP) la 4.500 rpm.
Pentru industrializarea noului motor HR12, peste 75% dintre posturile de lucru existente la linia de asamblare și 24 de noi posturi au fost modificate la uzina din Mioveni.