Materiale feroviare utilizate în lucrările de infrastructură (Imagine CFR Infrastructură)
Compania CFR Infrastructură a ales o asociație de firme pentru reabilitarea a 38 de kilometri de linie ferată între Craiova și Filiași, pe magistrala 100 București – Timișoara. Oferta câștigătoare a fost de 2,07 miliarde lei, fără TVA. Durata anticipată include 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuție.
Trenurile rapide circulă între Craiova și Filiași în 27-28 minute, iar cele cu opriri suplimentare în 52-53 de minute.
Informații de la CFR Infrastructură
CFR SA a desemnat Asocierea TrackWorks – formată din S.C. Alstom Transport S.A. și Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme – câștigătoare a licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare pe tronsonul Craiova – Filiași (între Km 248+760 și Km 286+735).
Oferta financiară a Asocierii TrackWorks, compusă din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. și TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme, a fost de 2.037.420.531,88 lei, fără TVA. Criteriul de selecție a fost cel mai bun raport calitate-preț.
Contractul va fi semnat după finalizarea perioadei legale de contestații.
Finanțarea va proveni din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, din bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legale, în limitele aprobate anual.
Durata totală a proiectului, inclusiv proiectare, execuție și garanție, este de 117 luni, distribuite astfel:
- Proiectare și execuție: 54 luni (12 luni proiectare, 42 luni execuție);
- Perioada de garanție: 60 luni;
- Activități după recepția finală: 3 luni.
Valoarea totală estimată a contractului pentru reabilitarea liniei Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (Lot 1: Craiova – Filiași) fluctuează între 2.282.592.414,03 lei și 2.717.242.997,99 lei, fără TVA.
Lucrările planificate
- Modernizarea stațiilor și a haltelor, pentru a îmbunătăți condițiile călătorilor;
- Înlocuirea podurilor și pasaje, repararea sistemului de drenaj și consolidarea terasamentelor;
- Construcția drumurilor de întreținere;
- Reabilitarea sau modernizarea clădirilor stațiilor, inclusiv a pasajelor și tunelurilor pietonale, și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene;
- Instalarea de panouri fonoabsorbante sau soluții alternative pentru reducerea zgomotului;
- Instalarea de sisteme de centralizare electronică și a sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- Reducerea panta maximă pe secțiuni;
- Asigurarea interoperabilității, inclusiv în ceea ce privește sarcina pe osie, gabarit și facilitățile pentru persoanele cu dizabilități.