Imaginea prezintă un magazin Hermes din Franța.
Casa de lux Hermès a depășit LVMH, devenind liderul mondial în segmentul de lux.
Valoarea de piață a LVMH se situează la 245 de miliarde de euro, în timp ce Hermès a atins 246 de miliarde de euro, conform sursei Il Sole 24 Ore, citată de Rador Radio România.
Stratificarea bogată a clientele și exclusivitatea produselor, combinate cu un control strict al producției, au ajutat Hermès, renumită pentru gențile Birkin, să gestioneze mai eficient decelerarea recentă din sectorul luxului, afectat de încetinirea economiei chineze și de tarifele americane, depășind performanța concurenților. Această strategie de exclusivitate se reflectă și pe piață: acțiunile Hermès sunt tranzacționate la un multiplu al câștigului de 50, semnificativ mai mare decât al altor mărci de lux.
Astfel, Hermès a redus progresiv diferența de valoare de piață față de rivalul francez LVMH.
Producătorul articolelor Kelly și Birkin beneficiază probabil de o putere sporită de stabilire a prețurilor, datorită unicității și dorinței intense generate de brandul său, conform Barclays. Acest lucru sugerează că marca nu va fi nevoită să mărească prețurile la fel de mult ca rivalii săi pentru a compensa eventualele impact asupra profitabilității.
În timp ce LVMH se extinde prin achiziționarea unui portofoliu vast de branduri, Hermès rămâne concentrat pe o singură marcă.
Încercarea lui Bernard Arnault de a achiziționa părți din Hermès a fost respinsă de conducerea companiei, în 2010.