AcasăPoliticăCheltuieli de campanie pe Meta și Google (2 săptămâni)

Cheltuieli de campanie pe Meta și Google (2 săptămâni)

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Analiza cheltuielilor de campanie electorală din primele două săptămâni (5-17 aprilie) arată o investiție de 3 milioane de lei. În aceeași perioadă, concurenții au cheltuit 1,1 milioane de lei. Deși concurența a alocat 28 milioane de lei pentru materiale electorale online, cheltuielile pentru promovare pe platformele Meta și Google sunt reduse, reprezentând aproape 10% din total.

Crin Antonescu, cel mai mare cheltuitor

Crin Antonescu a înregistrat cele mai mari cheltuieli pentru campania sa electorală, însumând 891.169 de lei. Suma este în principal concentrată pe pagina sa de Facebook, cu 857.868 de lei.

Urmează Victor Ponta, cu 760.513 lei cheltuiți pe promovare pe platforme, și Nicușor Dan, cu 615.138 de lei. Cheltuielile candidatului Alianței pentru Unirea Românilor, George Simion, sunt mult mai mici (46.435 de lei), la fel și cele ale Elenei Lasconi (5.174 de lei).

Cheltuieli alegeri prezidențiale Meta – Sursa: Expert Forum

Printre partide, UDMR a cheltuit cea mai mare sumă pe pagina RMDSZ (46.910 lei) și Kelemen Hunor (41.164 de lei). Pe locul trei se situează pagina lui Marcel Ciolacu, cu 40.669 de lei alocate pentru promovare.

Analiza mai evidențiază fluctuații în cheltuieli. De exemplu, Crin Antonescu a alocat 112.000 de lei pe 10 aprilie și alte 134.000 de lei pe 16 aprilie, în vreme ce Nicușor Dan a avut cel mai mare angajament (125.000 de lei) pe 13 aprilie, iar Victor Ponta (88.000 de lei) în aceeași zi.

Un alt aspect observat este promovarea unor conturi care par false, care au cheltuit 81.000 de lei în ultima săptămână. Unele dintre aceste conturi folosesc imagini generate de inteligență artificială (AI) neautentificate și date de contact incerte. Mai mult, materiale publicitare nu sunt marcate corespunzător ca atare, conform legislației actuale. Această activitate s-ar putea să aibă și costuri de producție asociate.

Cheltuieli alegeri prezidențiale Google – Sursa: Expert Forum

Cheltuielile pentru promovare pe Google sunt semnificativ mai mici, totalizând 500.000 de lei. PSD a avut cea mai mare alocare (285.856 de lei). Pe urmă se situează Nicușor Dan (90.927 de lei), UDMR (32.533 de lei), Victor Ponta (26.750 de lei) și Crin Antonescu (25.000 de lei).

Ultimele articole

More like this

Mai multe articole