AcasăNoutățiEvaluarea funcționarilor publici din Parlament: procedura aprobată de Biroul Permanent

Evaluarea funcționarilor publici din Parlament: procedura aprobată de Biroul Permanent

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Regulamentul a fost elaborat pentru a implementa prevederile Hotărârii Camerei Deputaților nr. 9/2025. Evaluarea profesională include etape obligatorii, adaptate fiecărui departament.

Un prim pas presupune verificarea cunoștințelor teoretice necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor, printr-un test obiectiv, care valorează maxim 50 de puncte.

A doua etapă se concentrează pe verificarea abilităților practice și a experienței profesionale, evaluată cu maxim 30 de puncte, prin una dintre următoarele metode:

– lucrări scrise – rezolvarea unor teme/probleme/cerinţe relevante pentru atribuțiile de serviciu;

– demonstrație practică – rezolvarea unor sarcini/cerinţe relevante pentru atribuțiile de serviciu, într-un interval de timp prestabilit, utilizând echipamentele specifice activității curente;

– interviu – discuție directă între membrii comisiei de evaluare și evaluat, prin întrebări generale și specifice, orientate pe responsabilităţile profesionale.

De asemenea, se va analiza informația din fișa profesională, conform anexei specifice, evaluată cu maxim 20 de puncte.

Comisia de evaluare profesională va stabili modul concret de aplicare a acestor prevederi.

Ultimele articole

More like this

Mai multe articole