Imagini cu șepci cu sloganul „MAGA” (Make America Great Again) ale lui Donald Trump, disponibile într-un magazin. Foto: Edna Leshowitz-ZUMA Press Wire / Splash News / Profimedia
Președintele american Donald Trump a declarat că cel mai mare lanț de retail din lume, Walmart, ar trebui să suporte costurile tarifelor vamale, în loc să le transpună în prețurile produselor, conform surselor Reuters.
Declarația lui Trump face urmare unei anunțări recente a Walmart că va crește prețurile începând cu finele lunii curente, din cauza tarifelor vamale ridicate impuse de administrația sa la începutul lunii aprilie.
„Walmart ar trebui să înceteze să invoce taxele vamale ca motiv pentru creșterea prețurilor. Walmart a înregistrat venituri record anul trecut, mult peste prognoze”, a afirmat Trump pe un canal de comunicare. „Între Walmart și China, ar trebui să suporte costurile tarifelor vamale și să nu le impună clienților”, a adăugat el.
Walmart a comunicat joi că va continua să își mențină prețurile cât mai accesibile posibil, ținând cont de marjele reduse din comerțul cu amănuntul.
„Vom menține prețurile cât de mici putem, cât de mult putem, ținând cont de marjele mici din retail”, a declarat compania.
Retailerul a subliniat marjele comerciale reduse
Directorul general al Walmart, Doug McMillon, a declarat joi că compania nu poate absorbi integral creșterea costurilor determinate de taxele vamale, având în vedere marjele reduse din retail.
Cu toate acestea, el a reiterat angajamentul companiei de a se asigura că taxele vamale, în special cele impuse produselor chinezești, nu vor majora prețurile produselor de larg consum.
Numeroase companii americane și-au ajustat sau retras previziunile pentru anul în curs pe fondul tensiunilor comerciale dintre SUA și partenerii săi, mai ales China, având în vedere contracțiile cheltuielilor consumatorilor.
În calitate de indicator al sănătății consumului în SUA, declarația clară a Walmart privind impactul tarifelor vamale este considerată o manifestare a modului în care disputele comerciale acționează asupra sectorului de retail.
Walmart este cunoscut pentru capacitatea sa de a gestiona costurile mai eficient decât alte companii, menținând astfel prețurile scăzute.
În fiecare săptămână, 255 de milioane de persoane efectuează achiziții la magazinele Walmart din întreaga lume, iar 90% din populația SUA locuiesc la o distanță de maximum 16 km de un magazin Walmart.