Reorganizarea Senatului
Reducerea personalului Senatului a fost realizată prin două metode principale.
„Din cele 796 de posturi, au rămas 649, dintre care 31 sunt vacante, rezervate persoanelor suspendate. Reducerea personalului s-a realizat prin optimizarea efectivelor și prin eliminarea unor posturi de consilieri, atât din cadrul comisiilor parlamentare, cât și din cabinetele demnitarilor”, a declarat premierul interimar într-o declarație.
Această reorganizare aduce beneficii substantiale privind economiile.
„Diferența dintre fondul de salarii inițial, de 93,9 milioane de lei anual, și cel actual, de 76,4 milioane de lei anual, reprezintă o economie de 17,5 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 3,5 milioane de euro”, a subliniat premierul interimar.
Impactul financiar pe termen lung
„Această economie, deși aparent modestă, reprezintă un avantaj considerabil pe termen lung. În trei ani, această economie permite finanțarea unui proiect semnificativ, cum ar fi un pasaj rutier modern, cu o valoare estimată de 10 milioane de euro. Similar, aplicarea unor astfel de măsuri la alte instituții publice generează beneficii semnificative”, a explicat premierul interimar.
Premierul interimar a asigurat că funcționarea instituției este garantată și cu noua structură, subliniind și implementarea unui sistem electronic de înregistrare a prezenței.
Aceste măsuri au suscitat reacții opuse. În ianuarie, când au fost anunțate inițial planurile de reorganizare, angajații Senatului au manifestat protest. Unii protestatari l-au criticat pe premierul interimar, subliniind caracterul efemer al funcției sale.
În răspuns, premierul interimar a reiterat angajamentul față de concursuri transparente, garantând că cei calificați își vor obține pozițiile. Cu toate acestea, acțiunile sale au fost întâmpinate de nemulțumiri din rândul angajaților.
„Politicile de sinecură vor fi eliminate”, a subliniat premierul interimar.