Zborul inaugural. MK 1 a revolutionat dezvoltarea și zborul noilor aeronave
Aeronava fără pilot MK 1, similară ca dimensiuni cu un avion de luptă F-16, propulsată de un motor General Electric J85, a decolat și a aterizat cu succes. Imaginile surprind deplasarea pe pistă, decolarea la viteză mare și aterizarea lină.
AJ Piplica, CEO și co-fondator Hermeus, a declarat: „MK 1 a marcat o schimbare de paradigmă în dezvoltarea și performanța noilor aeronave. Sunt extrem de mândru de echipa mea. Am demonstrat fezabilitatea abordării noastre iterative. Totuși, acest lucru este doar începutul.”
În zbor! În săptămâna trecută, Quarterhorse Mk 1 a decolat de la baza aeriană Edwards, a atins o zbor stabil și a aterizat lin. Zborul Mk 1 a validat abordarea noastră rapidă și iterativă de dezvoltare a avioanelor, accelerând misiunea noastră de a revoluționa aviația. pic.twitter.com/Gc8hWgiX9U
— Hermeus (@hermeuscorp) 27 mai 2025
Perspective pentru viitorul zborurilor de pasageri
Hermeus a proiectat MK 1 în doar 204 zile, iar MK 2 este deja în curs de dezvoltare pentru lansarea planificată la finalul anului 2025. Skyler Shuford, președinte și co-fondator Hermeus, a menționat: „Datele reale din zborul MK 1 oferă avantaje tehnologice semnificative care le vom integra în noul nostru proiect.”

La baza aeriană Edwards, sistemele de propulsie, combustibil, hidraulice și configurația de pilotaj la distanță ale MK 1 au fost perfecționate, cu viziunea către viitoarele zboruri de pasageri.
Viteze de cinci ori mai mari decât viteza sunetului
MK 2 este conceput pentru a atinge viteze de cinci ori mai mari decât viteza sunetului, ajungând la Mach 2.5 sau 1918 mph. Această viteză ar permite zboruri de la Londra la New York în mai puțin de două ore.
Hermeus a ales aeroportul Cecil din Jacksonville, Florida, ca nouă locație pentru testele de propulsie, apropiindu-se de lansarea zborurilor comerciale hipersonice. Facilitatea High Enthalpy Air-Breathing Test (HEAT) va fi cel mai mare și mai avansat centru de teste Hermeus.