Fabrica Dacia a inițiat un nou program de demiteri voluntare, în linie cu practicile anterioare. Surse din cadrul companiei au declarat că multe solicitări de acest gen sunt respinse.
Conform unui document intern al companiei Dacia, obținut de publicația locală ziartopdearges.com, programul de demiteri voluntare este implementat în luna iunie.
Angajații eligibili pot primi următoarele sume, în cazul aprobării demisiei:
- până la 2 ani vechime – 24.000 lei, aproximativ 5.000 de euro
- între 2 și 4 ani vechime – 60.000 lei, aproximativ 12.000 de euro
- între 4 și 8 ani vechime – 110.000 lei, aproximativ 22.000 de euro
- între 8 și 12 ani vechime – 130.000 lei, aproximativ 26.000 de euro
- între 12 și 16 ani vechime – 160.000 lei, aproximativ 32.000 de euro
- peste 16 ani vechime – 200.000 lei, aproximativ 40.000 de euro
Anul trecut, jumătate din cererile de demiteri voluntare au fost aprobate
Dacia a implementat programe similare și în perioadele anterioare. Cel mai recent program de demiteri voluntare, din 2024, a avut un rezultat de aproximativ 300 de demisii aprobate, jumătate din totalul solicitărilor.
În acel program, angajații cu peste 16 ani vechime puteau primi 185.000 lei, iar în programul din 2022, suma pentru cei cu vechime între 12 și 16 ani era de 105.000 lei.
Valoarea maximă a bonusului oferit a crescut și datorită inflației. În acest an, compensația maximă pentru angajații cu peste 16 ani vechime este de 200.000 lei.
De ce sunt respinse cererile?
Surse din Dacia au explicat pentru HotNews.ro că condițiile de eligibilitate nu sunt ușor de îndeplinit și că fiecare solicitare necesită aprobarea managerilor.
Independend de acest program, Dacia continuă recrutarea de noi angajați.
Contractele de muncă pot fi rezolvate cu acordul ambelor părți, nu doar în cazul închiderii postului, ci și atunci când un proiect specific se încheie sau activitatea unei secții scade.
Robotizare, dar cu considerente economice
În ultimul an, numărul de angajați Dacia a crescut, iar în ultimul deceniu, mai multe secții au fost parțial automatizate. Gradul de robotizare este mai ridicat la secția Caroserie (60%) față de 42% acum doi ani. În alte secții, gradul de automatizare nu a crescut semnificativ, dar la departamentul Montaj, numărul de vehicule autonome pentru transportul pieselor a crescut.
Roboții industriali sunt tot mai prezenți la sudură. Oficialii companiei au reiterat că robotizarea are limite și că o automatizare excesivă nu este profitabilă.
Există o limită de rentabilitate în automatizare, costurile roboților cei mai performanți fiind ridicate. Robotizarea poate continua, însă se va implementa treptat, conform necesarului și a rentabilității.
Dacia se așteaptă la o creștere a producției
Pentru întregul an 2025, se preconizează o creștere a producției la Dacia față de anul precedent, datorită lansării modelului Bigster, un automobil cu dotări sofisticate, al cărui preț variază peste 32.000 de euro în versiunea hibridă.
- FOTO Priveliștea fabricii Dacia într-un moment important. Secțiunea unde 60% din procesul de asamblare a unei Duster sau Bigster este automatizat.
Șeful Dacia pentru România a declarat că producția ar trebui să atingă capacitatea maximă de 350.000 de autovehicule, faţă de 309.000 vehicule produse în anul precedent.
Modelul Duster, fabricat la Mioveni, a depășit 175.000 de clienți în Europa anul trecut. De asemenea, Dacia Sandero, fabricat în principal în Maroc, a fost cel mai vândut model din Europa anul trecut.
În primele patru luni din 2025, s-au înmatriculat aproape 15.000 de mașini Dacia în țară, peste 5.000 dintre ele fiind modele Duster.
În Europa, Dacia a vândut în medie 50.000 de autovehicule pe lună în 2025, având o cotă de piață de 4,5%, depășind mărci precum Opel, Citroën și Fiat.