Imagini de maşini
Suspendarea schemelor de finanţare Rabla, anunţată de Ministerul Mediului, ar putea crea un dezechilibru semnificativ pe piaţa auto şi afecta financiar numeroase firme comerciale auto.
Prima fază, dedicată companiilor şi unităţilor administrativ-teritoriale, a generat deja o serie de comenzi, iar maşinile au fost deja comandate de uzine. Industria autohtonă, inclusiv cei doi producători, Ford şi Dacia, precum şi reţelele de dealeri, au aşteptat cu speranţă Programul Rabla pentru a contracara declinul vânzărilor din 2024.
Întârzierea de şase luni a programului a agravat criza, astfel încât o anulare definitivă ar avea consecinţe devastatoare pentru sectorul auto. Cantitatea de autovehicule ce ar putea fi vândute prin Rabla în 2025 ar putea aduce venituri de aproximativ un miliard de euro şi aproape 200 de milioane de euro în TVA pentru stat. Alte venituri pentru buget sunt generate prin activităţi conexe vânzărilor de maşini.