Sediu al producătorului auto Stellantis, Italia.
Producătorul auto franco-italiano-american Stellantis se confruntă cu posibilitatea închiderii unor fabrici din cauza riscului de amenzi substanțiale din partea UE, pentru neîndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2, a declarat directorul diviziei europene, Jean-Philippe Imparato, citând agenția Reuters.
Companiile auto europene sunt obligate să crească vânzările de vehicule electrice pentru a diminua emisiile de CO2, sub presiunea Uniunii Europene pentru combaterea schimbărilor climatice.
Industria auto a primit un termen extins pentru respectarea normelor, iar sancțiunile vor ține cont de emisiile din intervalul 2025-2027, nu doar din 2025, cum era prevăzut inițial.
Totuși, Jean-Philippe Imparato a avertizat că obiectivele de reducere a emisiilor sunt, în continuare, greu de atins. Stellantis se poate confrunta cu amenzi de până la 2,5 miliarde de euro în următorii câțiva ani.
Acesta a subliniat că, în lipsa unor modificări semnificative ale reglementărilor până la sfârșitul anului, compania va fi nevoită să ia decizii dificile.
Stellantis administrează mărci auto prestigioase, precum Peugeot și Citroën
Imparato a mai spus că Stellantis trebuie să crească semnificativ vânzările de vehicule electrice sau să reducă producția de automobile cu motoare pe benzină și motorină, pentru a îmbunătăți proporția de vehicule electrice din flotă.
Acesta a explicat: „Am două posibilități: fie cresc semnificativ vânzările de vehicule electrice, fie reduc producția de automobile cu motoare cu ardere internă. Acest lucru implică închiderea unor fabrici, posibil inclusiv uzina Atessa din Italia.”
Stellantis, formată prin fuziunea dintre Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen la începutul anului 2021, ocupă poziția a cincea pe piața europeană, având mărci renumite cum ar fi Chrysler, Jeep, Fiat, Citroën și Peugeot.
Compania are o prezență globală, cu aproape 250.000 de angajați și activitate în zeci de țări. Conform datelor din februarie 2025, Stellantis se poziționează pe locul cinci în lume ca producător, după Toyota, Volkswagen Group, Hyundai Motor Group și Renault-Nissan.