Secțiunea Apata-Cața a căii ferate Brașov-Sighișoara (foto Aktor)
Noua linie feroviară Brașov-Sighișoara cuprinde patru tuneluri, două cu o lungime de 7 kilometri și două de 5 kilometri, care vor deveni cele mai lungi din țară. Lucrările la două dintre tuneluri sunt mai avansate, în timp ce la celelalte au fost afectate temporar de condițiile de teren.
Secțiunea Apața-Cața este cea mai complexă și costisitoare secțiune din acest proiect. Patru tuneluri (TBM) sunt utilizate în această zonă pentru a fora două perechi de tuneluri: Ormeniș (7 km) și Homorod (5,1 km).

Forajul tunelurilor Homorod (5,1 km) a început în octombrie 2024. Primul tunel al perechii de la Ormeniș (7 km) a început să fie forat în martie 2024.
Pe segmentul sudic al lucrărilor, de la Portalul 2 (Ormeniș), tunelurile excavate de TBM-urile Eleni și Varvara au depășit 3,2 kilometri.

Pe segmentul nordic, la Portalul 3 (Homorod), unde au început activitățile TBM-urile Alexandra și Konstantina, lucrările au fost temporar afectate de condițiile de teren. Însă echipele vor recupera întârzierile. Cele două TBM-uri au depășit o distanță de 500 de metri, fiind complet în munte.

În prezent, echipele au o medie de producție zilnică de 18 metri de tunel și 12 inele de beton montate la portalul Ormeniș.
Cel mai lung tunel existent pe o linie feroviară românească este pe ruta Brașov – Întorsura Buzăului, cu o lungime de 4 kilometri, construit acum peste 90 de ani.
Lucrările pe secțiunea Brașov-Sighișoara vor mai dura câțiva ani, iar călătoria cu trenul între aceste orașe durează peste trei ore pe cei 128 de kilometri și deseori suferă întârzieri.
