AcasăEconomieMercedes la Kim Jong-un: O lecție de economie prin sancțiuni

Mercedes la Kim Jong-un: O lecție de economie prin sancțiuni

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Cel mai recent automobil al liderului nord-coreean Kim Jong Un, o limuzină blindată Mercedes-Maybach S600, a apărut public pentru prima dată în februarie 2019. Autovehiculul a fost introdus ilegal în țară, trecând prin China, Japonia, Coreea de Sud și Rusia.

Achiziționarea și livrarea acestei mașini, alături de a doua limuzină similară, evidențiază rețelele de încălcare a sancțiunilor din Coreea de Nord, utilizate de intermediari care au introdus în ultimii 10 ani peste 800 de automobile și camioane de lux străine.

Compania Daimler, producătoare de vehicule Mercedes și Mercedes-Maybach, verifică cu atenție istoricul achizițiilor potențialilor cumpărători și neagă public orice vânzare către reprezentanți ai Coreei de Nord.

În iunie 2018, mașinile, fiecare într-un container maritim separat, au ajuns în portul Rotterdam din Olanda, conform C4ADS.

O companie olandeză de transport maritim, Slavenburg & Huyser BV, le-a transportat apoi spre Dailan, China. O firmă japoneză, Zuisyo Company, a preluat containerele în portul chinezesc pentru a le trimite mai departe la Osaka, Japonia.

Polițiști chinezi asigură protecția convoiului în timpul vizitei lui Kim Jong Un la Beijing. Credit: Mark Schiefelbein / AP / Profimedia

În Japonia, Mino Logistics Japan a preluat containerele pentru a le transporta la Busan, Coreea de Sud, unde o altă firmă sud-coreeană, Mino Logistics Company, le-a preluat. C4ADS nu a putut confirma eventuale relații între cele două companii, deși au denumiri asemănătoare.

Ce s-a întâmplat după sosirea la Busan, la 30 septembrie 2018, rămâne vag. Containerele au fost încărcate pe o navă de marfă togoleză, DN5505, a companiei Do Young, cu sediul în Insulele Marshall.

După preluarea încărcăturii din Busan, DN5505 a plecat spre Nakhodka, Rusia, cu data estimată de sosire fiind 5 octombrie 2018. Cu toate acestea, transponderul navei a fost oprit pe 1 octombrie și nu a mai transmis până pe 19 octombrie, după 18 zile.

Când transponderul a reluat transmiterea, nava se îndrepta înapoi spre Busan. C4ADS nu a găsit nicio dovadă că nava a ajuns în Nakhodka sau în orice alt port rusesc din Extremul Orient în jurul datei de 5 octombrie.

În 7 octombrie 2018, Air Koryo, compania aeriană națională nord-coreeană, a trimis trei avioane cargo Il-76 la Vladivostok, Rusia. C4ADS notează că zborurile acestor aeronave spre Vladivostok au loc neregulat și sunt adesea folosite pentru transportul vehiculelor, inclusiv limuzine. Acest zbor neprogramă, după câteva luni de pauză, este foarte suspectă.

După patru luni de la acest eveniment, presa nord-coreeană a difuzat un material video care îl înfățișa pe Kim Jong Un în una din mașinile achiziționate.

Marc Rich – un profesionist al tranzacțiilor mult mai sofisticat

Era o seară de vineri, la începutul anilor 1980, când un ministru jamaican a descoperit că țara sa era pe punctul de a rămâne fără resurse financiare necesare.

(Restul textului este identic)

Ultimele articole

Mesaj special pentru Moș Crăciun de la Cătălin Cîrjan: ceea ce i-am cerut

Cătălin Cîrjan, fiind o figură centrală în echipa condusă de Zeljko...

Reacția ungurilor după înfrângerea CSikszereda în meciul cu CFR Cluj: surprinzător

Formația ardelenilor a fost vizitată de echipa...

Prețurile benzinei și motorinei vor crește semnificativ de la 1 ianuarie, estimări și scumpiri multiple

Sancțiunile împotriva Lukoil și Rosneft vor conduce la creșteri de preț...

More like this

Mai multe articole

Mesaj special pentru Moș Crăciun de la Cătălin Cîrjan: ceea ce i-am cerut

Cătălin Cîrjan, fiind o figură centrală în echipa condusă de Zeljko...

Reacția ungurilor după înfrângerea CSikszereda în meciul cu CFR Cluj: surprinzător

Formația ardelenilor a fost vizitată de echipa...