Elon Musk la prezentarea Cybertruck în 2019. Fotografie: Ringo H.W. Chiu / Associated Press / Profimedia Images
Unul dintre fondatorii inițiali ai Tesla critică camioneta electrică Cybertruck a lui Elon Musk, comparând-o cu un vehicul robust.
Deși numele său este strâns asociat cu Tesla, Elon Musk nu este fondatorul companiei auto electrice. Cel mai bogat om din lume a devenit CEO al Tesla în 2008, după cinci ani de la înființare, de către fondatorii inițiali Martin Eberhard și Marc Tarpenning.
Musk și foștii directori au avut divergențe. Tensiunile dintre Musk și Eberhard au culminat într-un proces în 2009, rezolvat ulterior amiabil. Acest acord i-a permis lui Musk să se intituleze cofondator alături de Eberhard, Tarpenning, JB Straubel și Ian Wright.
Într-un interviu recent acordat unei producătoare de conținut online specializată în domeniul auto, Eberhard și-a exprimat dezamăgirea față de evoluția Tesla și a avut o opinie critică despre camioneta electrică.
„Sunt dezamăgit că Tesla a abandonat planurile pentru modele accesibile, pentru că asta este ceea ce are nevoie lumea – nu o camionetă care seamănă cu un vehicul de transport greu”, a declarat Eberhard, citați inițial de un site specializat în tehnologie.
Ce a încercat să evidențieze fondatorul Tesla?
Pe lângă remarca critică la adresa camionetei Cybertruck, care întâmpină dificultăți, Eberhard pare să se refere la promisiunea anterioară a Tesla de a dezvolta o gamă mai accesibilă de vehicule electrice.
Majoritatea modelelor Tesla actuale sunt comercializate în SUA la prețuri pornind de la 40.000 de dolari. Cu toate acestea, atât Musk, cât și Tesla, au anunțat anterior un vehicul electric la 25.000 de dolari, care urma să fie „un model nou, dezvoltat și construit de la zero pe o platformă nouă”.
Musk a descris acest proiect ca fiind „o platformă experimentală pentru inovații revoluționare în producție, proiectate să diminueze costurile vehiculelor electrice”.
În vara anului trecut, o agenție de presă a relatat că Musk ar fi abandonat proiectul mașinii electrice de 25.000 de dolari. Musk a negat ulterior informația, acuzând agenția de presă de „dezinformare”.
Agenția de presă a reiterat că Musk a anulat într-adevăr vehiculul ieftin, denumit de mulți investitori Model 2, și a reorientat prioritățile Tesla către robotaxiurile autonome.
Eberhard recunoaște transformarea Tesla sub conducerea lui Musk
Opiniile lui Eberhard despre Musk nu au fost doar critice.
El l-a apreciat pe miliardarul tehnologic pentru că a „transformat Tesla într-una dintre cele mai valoroase companii din lume”.
„Este bine. Sunt bucuros să văd că proiectul meu a supraviețuit”, a admis el.
Eberhard a considerat și că SpaceX, compania spațială a lui Musk, este „o companie excelentă”, dar a observat că Musk nu recunoaște suficient contribuțiile echipei din spatele succesului acesteia.
El a evidențiat-o pe Gwynne Shotwell, președinta SpaceX, ca pe persoana care „menține rachetele în aer.”