AcasăEconomieANPC amendă 20 furnizori energie pentru dezinformare consumatori

ANPC amendă 20 furnizori energie pentru dezinformare consumatori

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Factură energie electrică. Foto: Tommaso79.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat 20 de companii de furnizare energie, după verificări efectuate înainte de liberalizarea pieței. Principalele nereguli au fost lipsa de clarificare a prețurilor finale în oferte, întârzieri în emiterea facturilor și includerea unor clauze abuzive în contracte.

Inspectorii ANPC au verificat 116 furnizori (și 431 de contracte), constatând încălcări la 20 dintre companii. ANPC nu specifică care sunt aceștia.

Pentru neregulile identificate, ANPC a aplicat:

  • 24 amenzi contravenționale, în valoare totală de peste 370.000 lei
  • 10 avertismente
  • măsuri pentru remedierea deficiențelor la 12 operatori economici.

Principalele încălcări ale legislației au vizat:

  • lipsa sau informații incorecte în ofertele către consumatori
  • lipsa prețului final inclusiv taxe în contractele cu consumatorii
  • întârzieri în emiterea facturilor de energie
  • întârzieri în facturarea energiei pentru prosumatori
  • lipsa informațiilor esențiale în contracte, precum perioada de facturare, modalitățile de transmitere, durata contractului, condiții reînnoire și reziliere
  • clauze abuzive privind accesul la contor, în situații neclare de amplasare a acestuia
  • lipsa informațiilor necesare pe site, inclusiv despre soluționarea alternativă a litigiilor (SAL).

Schimbarea furnizorului în 21 de zile, gratuit

ANPC recomandă consumatorilor:

  • Să solicite oferte detaliate, inclusiv prețuri și condiții de reziliere.
  • Să verifice dacă prețul include toate taxele.
  • Să identifice dacă ofertele sunt pe piața reglementată sau liberalizată.
  • Ofertele trebuie să fie disponibile pe site-ul furnizorului și în avizele acestuia.
  • Contractele trebuie să fie clare, explicitând drepturile și obligațiile, durata, condițiile de prelungire/reziliere.

Consumatorii pot schimba gratuit furnizorul în 21 de zile. Furnizorul nu poate aplica penalități pentru rezilierea anticipată, dacă nu sunt încălcate clauze din contract. Furnizorul trebuie să anunțe în timp util (minimum 30 de zile) orice modificare a contractului, inclusiv creșteri de preț.

Factura trebuie să includă:

  • perioada de consum
  • cantitatea consumată
  • prețul aplicat
  • detalii despre tarife și taxe.

Clienții pot contesta facturile eronate și primesc răspuns în termen legal (30 de zile). Totodată, consumatorii au dreptul la compensații financiare pentru întreruperi nejustificate.

Ultimele articole

Accident grav pe Șoseaua Nicolina: pieton beat lovit de mașină în traversare ilegală

Un nou incident rutier s-a produs luni seară, 14...

Băiatul lui Marcelo devine mare! Gol spectaculos în preliminariile EURO U17 | Sport.ro

Atacantul echipei Real Madrid a realizat un gol spectaculos cu capul...

Marius Șumudică critică dur un tricolor după declarațiile despre Lucescu: M-a dezamăgit | Sport.ro

După meciul amical cu naționala Moldovei, Mircea Lucescu a declarat...

Guvernul Bolojan a prezentat exemple din alte țări privind limitarea retragerilor din pensii private, conform HotNews.ro

Italia, Croația, Africa de Sud, Irlanda și Polonia sunt exemplele de...

More like this

Mai multe articole

Accident grav pe Șoseaua Nicolina: pieton beat lovit de mașină în traversare ilegală

Un nou incident rutier s-a produs luni seară, 14...

Băiatul lui Marcelo devine mare! Gol spectaculos în preliminariile EURO U17 | Sport.ro

Atacantul echipei Real Madrid a realizat un gol spectaculos cu capul...

Marius Șumudică critică dur un tricolor după declarațiile despre Lucescu: M-a dezamăgit | Sport.ro

După meciul amical cu naționala Moldovei, Mircea Lucescu a declarat...