AcasăPoliticăExtinderea rețelei feroviare de mare viteză în UE - Plan Comisiei Europene

Extinderea rețelei feroviare de mare viteză în UE – Plan Comisiei Europene

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Comisia Europeană va prezenta, toamna aceasta, un plan menit să stimuleze considerabil transportul feroviar de mare viteză în Europa, a declarat un comisar european pentru transporturi.

Comisarul pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a afirmat că Uniunea Europeană este hotărâtă să dezvolte „servicii feroviare atractive și accesibile, centrate pe călător”, rețelele rapide și călătoriile transfrontaliere fiind esențiale pentru competitivitatea blocului și pentru obiectivele climatice.

„În cele din urmă, călătorii vor alege trenul nu doar pentru durabilitatea sa, ci și pentru confort, viteză și accesibilitate în călătoriile interurbane din Europa”, a declarat Tzitzikostas.

Călătoriile feroviare interurbane din Europa au suferit mult timp din cauza unor dificultăți în coordonare și conectivitate, cauzate de diferențele de ecartament, specificații ale materialului rulant, tehnologii de operare și sisteme de semnalizare, impedimente în legăturile transfrontaliere.

Un sondaj recent a evidențiat că trei din patru cetățeni europeni ar opta pentru un tren de mare viteză în locul unui avion, dacă conexiunile între marile centre urbane ar fi rapide și sigure. Cu toate acestea, un raport al comisiei din 2021 a arătat că transportul feroviar a reprezentat sub 10% din călătoriile transfrontaliere în UE.

Comisia și-a propus să dubleze traficul feroviar de mare viteză față de 2015 până în 2030 și să-l tripleze până în 2050, printr-o rețea feroviară de mare viteză de 49 400 km, ce va costa 546 de miliarde de euro, care va conecta toate capitalele UE și principalele orașe la viteze de 250 km/h sau mai mari.

Tzitzikostas a afirmat că noul plan va ajuta la atingerea acestui obiectiv. „Avema nevoie de o strategie coordonată de finanțare, combinând eficient fondurile UE, sprijinul național și investițiile private” a precizat el.

Lansarea, anul viitor, a unei linii directe Praga-Berlin-Copenhaga (11 ore), a evidențiat necesitatea urgentă a călătoriilor feroviare de mare viteză, a spus el, necesitate ce va crește și mai mult pe măsură ce diverse linii în construcție vor reduce semnificativ durata călătoriilor.

„Îmi închipui deja ziua în care cineva poate lua prânzul în Copenhaga, se poate urca într-un tren și ajunge la cină în Praga”, a conchis el.

Ultimele articole

Seedorf critică dur pe Arne Slot: Îl vei aduce înapoi pe Salah și vei vorbi cu el?

Mohamed Salah a fost exclus din lot după interviul controversat în...

Salariul minim pe economie de la 1 ianuarie 2026 discutat la reuniunea Consiliului Național Tripartit

Reuniunea Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social are programată...

Nota primită de Cristi Chivu după înfrângerea dureroasă a Interului cu Liverpool | Sport.ro

Partida a fost una echilibrată, iar echipa engleză a...

More like this

Mai multe articole

Seedorf critică dur pe Arne Slot: Îl vei aduce înapoi pe Salah și vei vorbi cu el?

Mohamed Salah a fost exclus din lot după interviul controversat în...

Salariul minim pe economie de la 1 ianuarie 2026 discutat la reuniunea Consiliului Național Tripartit

Reuniunea Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social are programată...