AcasăEconomieModernizarea căii ferate din sud: 2,1 miliarde lei

Modernizarea căii ferate din sud: 2,1 miliarde lei

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Stația Giurgiu (foto Vlad Barza)

Compania feroviară CFR Infrastructură a semnat un contract pentru modernizarea completă a tronsonului feroviar București – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră. Valoarea investiției este de 2,1 miliarde lei, fără TVA, iar lucrările vor dura 30 de luni.

Există două rute feroviare între București și Giurgiu: una, ce va fi modernizată (prin Gara Progresu – Comana), și alta, ocolitoare (prin Videle). Un traseu rutier care durează o oră poate depăși două ore cu trenul. În urmă cu 25 de ani, trenurile rapide făceau cursa București – Giurgiu în o oră și jumătate. Însă, din 2005, trenurile internaționale spre Bulgaria și Turcia folosesc ruta ocolitoare, prelungind semnificativ timpul de călătorie București – Sofia la peste zece ore.

Contractul a fost câștigat de consorțiul RailWorks, format din ARCADA Company (lider) și ALSTOM Transport S.A. Ofertele au fost analizate și anunțate în ianuarie de CFR SA.

Modernizarea va afecta 93 de kilometri de linie, având ca scop reducerea timpului de călătorie și atragerea investițiilor în Giurgiu. Această etapă, denumită „lot 2”, nu include secțiunea Vidra – Comana, modernizată deja în anii trecuți, împreună cu noul pod de la Grădiștea.

Durata totală a contractului este de 158 de luni, din care 6 luni sunt dedicate proiectării, 30 de luni execuției, 120 de luni garanție și 2 luni activități post-recepție.

Proiectul este denumit „Modernizarea infrastructurii feroviare între stațiile București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.

Beneficii preconizate ale modernizării

  • Îmbunătățirea mobilității și accesibilității pentru locuitorii și mediul de afaceri din județele Ilfov și Giurgiu;
  • Creșterea atractivității orașului Giurgiu și a conexiunilor sale cu rețelele europene de transport;
  • Stimularea investițiilor în zone cu potențial economic, cum ar fi Parcul Industrial și Tehnologic Giurgiu Nord, Centrul de Afaceri Transfrontalier Danubius și hub-ul trimodal „High Performance Green Port”;
  • Mărirea vitezei medii a trenurilor și reducerea semnificativă a timpilor de călătorie;
  • Creșterea siguranței circulației și îmbunătățirea confortului călătorilor;
  • Reducerea emisiilor poluante și a impactului negativ asupra mediului;
  • Dezgărcirea traficului feroviar în zona Bucureștiului și a zonelor învecinate.

Ultimele articole

Salariul minim pe economie de la 1 ianuarie 2026 discutat la reuniunea Consiliului Național Tripartit

Reuniunea Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social are programată...

Nota primită de Cristi Chivu după înfrângerea dureroasă a Interului cu Liverpool | Sport.ro

Partida a fost una echilibrată, iar echipa engleză a...

Inter Milano – Liverpool 0-1: meci memorabil pentru Cristi Chivu, înfrângere în ultimele clipite din penalty

Inter Milano - Liverpool 0-1 Rezultat final Minutul 88: Gol pentru Liverpool!...

More like this

Mai multe articole

Salariul minim pe economie de la 1 ianuarie 2026 discutat la reuniunea Consiliului Național Tripartit

Reuniunea Consiliului Național Tripartit pentru Dialog Social are programată...

Nota primită de Cristi Chivu după înfrângerea dureroasă a Interului cu Liverpool | Sport.ro

Partida a fost una echilibrată, iar echipa engleză a...