Directorul general al companiei Salesforce, Marc Benioff, în cadrul Forumului Economic Mondial din 2025. FOTO: Profimedia Images
Compania tehnologică americană Salesforce, cu o valoare bursieră mai mare decât companii precum IBM, Goldman Sachs sau Boeing, a redus 4.000 de posturi în departamentul de suport clienți. Reducerile se datorează implementării inteligenței artificiale (IA), conform surselor CNBC.
Marc Benioff, CEO-ul Salesforce, a anunțat această măsură, explicând rolul IA în micșorarea numărului de angajați. Compania a fost fondată în 1999.
„Am redus numărul angajaților de suport clienți de la 9.000 la aproximativ 5.000, deoarece avem nevoie de mai puțini oameni pentru aceste sarcini”, a declarat acesta într-un interviu pentru podcastul The Logan Bartlett Show.
Deși mai puțin cunoscută în afara Statelor Unite față de alte companii tehnologice americane, Salesforce a fost la vârf în adoptarea IA, dezvoltând o „Agentforce” (forță de agenți virtuali). Aceștia sunt, în esență, roboți pentru servicii clienți.
„Datorită eficienței Agentforce, numărul de solicitări de suport a scăzut, astfel încât nu mai este nevoie de o echipa numeroasa de specialiști”, a declarat Salesforce într-un comunicat transmis către NBC.
La începutul acestui an, Salesforce avea peste 76.000 de angajați la nivel global.
O companie cu o capitalizare de peste 200 de miliarde de dolari
Cu o capitalizare bursieră de peste 241 de miliarde de dolari, Salesforce se situează printre cele mai valoroase 50 de companii la nivel mondial. Activitatea companiei se concentrează pe soluții inovatoare de cloud computing, Marc Benioff având o experiență anterioară la Oracle înainte de a fonda Salesforce cu alți investitori și antreprenori.
Reducerile de personal au urmat anunțului din vara trecută, când Benioff a afirmat că IA realizează până la 50% din activitatea Salesforce, cu un centru major de dezvoltare amplasat în Silicon Valley, California.
Un consultant în resurse umane, Laurie Ruettimann, a subliniat pentru CNBC impactul IA asupra pieței muncii din diverse industrii.
„Reduceri de personal cauzate direct de IA se înregistrează în întreaga Americă”, a afirmat aceasta, adăugând că pentru a-ți menține sau a-ți găsi un loc de muncă în era digitală, este nevoie de noi abilități și competențe profesionale.
La sfârșitul lunii mai, Dario Amodei, CEO-ul Anthropic, avertiza despre reduceri semnificative în domenii precum consultanță, activități independente și birouri similare, pe măsură ce IA preia tot mai multe sarcini.
Numeroși lideri ai marilor companii au semnalat schimbări majore pe piața muncii datorate IA. De exemplu, Jim Farley, CEO-ul Ford, a declarat în iulie că 50% din locurile de muncă de birou ar putea dispărea din cauza automatizării.