AcasăEconomieDacia: Modele noi până în 2029 și transformarea în ultimii 5 ani

Dacia: Modele noi până în 2029 și transformarea în ultimii 5 ani

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Dacia a experimentat o evoluție remarcabilă în ultimii ani, îmbunătățindu-și considerabil imaginea și oferind acum modele cu prețuri ce depășesc 30.000 de euro. Numărul de autovehicule hibride vândute a crescut, iar marca româno-franceză se pregătește să introducă pe piață noi modele electrice, de dimensiuni mai mari, confirmând tendința de modernizare. Multe dintre aceste progrese se datorează lui Denis Le Vot, care a condus compania timp de aproape cinci ani.

Creștere de 25% și strategie bine structurată

Denis Le Vot a condus Dacia de la începutul lui 2021 până la sfârșitul lui 2025, periodă marcată de o transformare completă a mărcii. Dacia comercializează acum și vehicule hibride, modele premium și se pregătește să lanseze noi modele electrice. Strategia sa a avut un impact pozitiv, aducând rezultate remarcabile.

Din 1 septembrie 2025, conducerea Dacia a fost preluată de Katrin Adt, prima femeie în fruntea companiei. Cu experiență vastă de la Mercedes-Benz și Smart, Katrin Adt cunoaște foarte bine piața germană, un factor esențial în planurile viitoare ale companiei.

Denis Le Vot, director general Dacia între 2021 şi 2025 (sursa foto ABACAPRESS, Abaca Press / Alamy / Profimedia)

În 2020, Dacia a înregistrat vânzări de 520.000 de autovehicule la nivel global, ajungând la 676.000 în anul trecut. Pe piața europeană, modelul Sandero a devenit cel mai popular vehicul, depășind popularitatea lui Volkswagen Golf.

Conform surselor din presa de specialitate, Le Vot a anticipat o creștere a gamei Dacia către modele mai mari, din segmentul C, segment cu o profitabilitate mai ridicată şi cerere semnificativă, confirmate de primele luni de comercializare a modelului Bigster, noul model emblematic al mărcii.

Dacia Bigster (Imagine Vlad Barza)

Le Vot a declarat că o mare parte din clienții Bigster provin de la alte mărci, un semn al succesului.

Pentru a extinde gama fără investiţii semnificative în dezvoltare, Le Vot a insistat în 2021 ca toate modelele să fie construite pe o singură platformă, CMF-B, cu suportul conducerii Renault, folosind o platformă existentă, similară celei folosite la Clio V din 2019.

Dezvoltarea unei platforme dedicate Dacia ar fi fost mult mai costisitoare si mai îndelungată. Singurul model care nu utilizează această platformă este noul Spring electric, produs în China.

Dacia a actualizat și logo-ul în 2022, trecând la un design mai modern, abandonând „desfãcătorul de conserve”. Duster 3 a marcat începutul „erei Le Vot”, iar modelul a devenit cunoscut şi în segmentul hibrid, cu o preferinţă marcată pentru motorizarea hibridă în ultimele luni ale comercializării modelelor Bigster și Jogger.

Le Vot a afirmat în repetate rânduri că Dacia va rămâne fidelă principiilor sale, oferind valoare maximă pentru prețul plătit.

Experții din presa internațională apreciază modul în care conducătorii Dacia au realizat o transformare importantă în doar cinci ani.

Proiecte Dacia până în 2029

Inainte de plecare, Le Vot a validat planul de produse până în 2029, care include modernizǎri ale modelelor Logan, Sandero și Jogger până la sfârșitul lui 2025. Un nou model de break, C-Neo, va fi lansat în 2026, iar o variantă electrică urbană, ce ar putea costa în jur de 18.000 de euro, va apărea în toamna anului 2026.

Katrin Adt, noua șefă Dacia (Imagine Dacia)

Anul 2027 va aduce un nou SUV mic din segmentul B, urmat de o nouă generație Sandero, în 2028, ambele modele existând și în versiuni 100% electrice.

C-Neo constă în două variante: o berlină destinată anumitor piețe europene și un break cu aspect de crossover, posicionat alături de Jogger. Lansarea este programată la mijlocul lui 2026.

Le Vot a explicat avantajele break-ului C-Neo pe piață, fiind o versiune utilă și necesară, având în vedere abandonarea acestor tipuri de vehicule în favoarea celor electrice.

Modelul break C-Neo va prelua anumite elemente stilistice, inclusiv motorizări hibride din gama Bigster.

Dacia își propune să atingă un volum de vânzări anual de 1 milion de unități, față de 676.000 în anul precedent.

Ultimele articole

Accident grav pe Șoseaua Nicolina: pieton beat lovit de mașină în traversare ilegală

Un nou incident rutier s-a produs luni seară, 14...

Băiatul lui Marcelo devine mare! Gol spectaculos în preliminariile EURO U17 | Sport.ro

Atacantul echipei Real Madrid a realizat un gol spectaculos cu capul...

Marius Șumudică critică dur un tricolor după declarațiile despre Lucescu: M-a dezamăgit | Sport.ro

După meciul amical cu naționala Moldovei, Mircea Lucescu a declarat...

Guvernul Bolojan a prezentat exemple din alte țări privind limitarea retragerilor din pensii private, conform HotNews.ro

Italia, Croația, Africa de Sud, Irlanda și Polonia sunt exemplele de...

More like this

Mai multe articole

Accident grav pe Șoseaua Nicolina: pieton beat lovit de mașină în traversare ilegală

Un nou incident rutier s-a produs luni seară, 14...

Băiatul lui Marcelo devine mare! Gol spectaculos în preliminariile EURO U17 | Sport.ro

Atacantul echipei Real Madrid a realizat un gol spectaculos cu capul...

Marius Șumudică critică dur un tricolor după declarațiile despre Lucescu: M-a dezamăgit | Sport.ro

După meciul amical cu naționala Moldovei, Mircea Lucescu a declarat...