AcasăLocalIstoric al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei) între Ploiești și Pașcani

Istoric al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei) între Ploiești și Pașcani

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Ultima actualizare: 29 noiembrie 2025Autor: Cristi TanasaVizualizări: 290

Traficul rutier a fost deschis joi pe lotul 3 Pietroasele – Buzău din Autostrada A7, Autostrada Moldovei, permitând circulația de la București până la Focșani. Până de Crăciun este prevăzută și inaugurarea tronsonului Focșani – Adjud, cu o lungime de aproximativ 49 km.

Iată mai jos, istoricul primei autostrăzi construite în regiunea Moldovei.

2017 (prim-miniștri PSD, Sorin Grindeanu și Mihai Tudose – ministrul Transporturilor PSD, Răzvan Cuc):

Au fost depuse solicitări de finanțare din fonduri europene și au fost lansate licitațiile pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectelor Tehnice pentru cele 4 tronsoane ale A7, între Ploiești și Pașcani (319 km).

A fost demarată licitația pentru VO Bacău, care include și primul sector de autostradă (16,26 km) din A7.

Cereri de finanțare din fonduri europene nerambursabile (POIM) depuse pentru contractele de elaborare SF și PT pentru construcția A7 (Ploiești-Pașcani):

  • 5 octombrie 2017 – pentru tronsonul Ploiești-Buzău, cu o durată de 24 luni (comunicat CNAIR)
  • 5 octombrie 2017 – pentru tronsonul Buzău-Focșani, cu o durată de 24 luni (comunicat CNAIR)
  • 5 octombrie 2017 – pentru tronsonul Focșani-Bacău, cu o durată de 24 luni (comunicat CNAIR)
  • 9 octombrie 2017 – pentru tronsonul Bacău-Pașcani, cu o durată de 24 luni (comunicat CNAIR)

Desfășurare licitații pentru contracte:

  • 20 ianuarie 2017 – după respingerea contestațiilor referitoare la Caietul de Sarcini, CNAIR a lansat oficial licitațiile pentru Studiile de Fezabilitate și Proiectele Tehnice ale autostrăzilor Focșani – Bacău, Ploiești – Buzău, Bacău – Pașcani și Buzău – Focșani.
  • 15 ianuarie 2017 – pentru proiectul de ocolire Bacău, în lungime de 30,8 km, inclusiv sectorul autostradal (16,26 km), parte din A7.

2018 (prim-ministru PSD, Viorica Dăncilă – miniștri Transporturi PSD, Felix Stroe, Lucian Șova):

Au fost semnate primele două contracte de finanțare europeană pentru SF și PT, pentru tronsonelor Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani, totalizând 145,69 km.

S-au desemnat câștigătorii și s-au semnat contractele pentru elaborarea SF și PT pentru tronsonelor Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău (total 241,59 km).

De asemenea, a fost semnat și contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare a Bacăului, care include și sectorul autostradal (16,26 km).

Semnare contracte de finanțare din fonduri UE POIM pentru SF și PT:

  • 30 mai 2018 – pentru tronsonul Ploiești-Buzău
  • 30 mai 2018 – pentru tronsonul Buzău-Focșani

Desemnarea câștigătorilor pentru contracte:

  • 5 iulie 2018 – pentru tronsonul Buzău-Focșani
  • 9 august 2018 – pentru Varianta de Ocolire Bacău, sector cu profil de autostradă
  • 27 august 2018 – pentru Tronsonul Focșani-Bacău
  • Septembrie 2018 – pentru Tronsonul Bacău-Pașcani

Semnare contracte:

  • 24 septembrie 2018 – pentru studiile și proiectele pentru Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani
  • 14 noiembrie 2018 – pentru tronsonul Focșani-Bacău
  • 22 decembrie 2018 – pentru Varianta de Ocolire Bacău

2019 (prim-ministru PSD, Viorica Dăncilă – miniștri PSD, Răzvan Cuc):

S-au semnat ultimele contracte de finanțare pentru tronsonul Bacău – Pașcani și Focșani – Bacău, totalizând 173,28 km.

S-a încheiat procesul de semnare a tuturor contractelor pentru proiectarea autostrăzii Moldovei (A7), între Ploiești și Pașcani, însumând 319 km.

S-a început construcția Variantei de Ocolire Bacău, cu patru luni înainte de termenul contractual.

Semnare contracte de finanțare europeană POIM pentru A7:

  • 18 februarie 2019 – tronsonul Bacău – Pașcani
  • 1 aprilie 2019 – tronsonul Focșani – Bacău

Începutul lucrărilor:

  • 8 martie 2019 – startul construcției Variantei de Ocolire Bacău

2020-2021 (prim-miniștri PNL, Ludovic Orban și Florin Cîțu – miniștri Transporturi, Lucian Bode, PNL, Cătălin Drulă, USR, și Dan Vâlceanu, PNL):

Perioada a fost marcată de derularea etapelor de proiectare, iar miniștrii au monitorizat procesul conform contractelor încheiate anterior.

În 2021, era planificată lansarea licitației pentru execuție, însă anumite întârzieri, în special în mandatul ministrului USR, au afectat progresul, în special pe lotul Pietroasele – Buzău.

La momentul schimbării ministrului, cea mai problematică secțiune era lotul 3, Pietroasele – Buzău, din cauza documentației incomplete și a contestațiilor.

Majoritatea contractelor nu erau pregătite pentru licitare, iar în mandatul USR, nu s-au semnat noi contracte de finanțare.

2019–2025 (prim-miniștri PSD și PNL, Sorin Grindeanu, Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, și Ilie Bolojan):

Situația a fost remediată în lideratul ministrului PSD Sorin Grindeanu, în perioada noiembrie 2021 – iunie 2025.

Toate contractele de finanțare pentru cele 13 secțiuni ale A7 au fost semnate, totalizând 319 km între Ploiești și Pașcani.

Au fost emise ordinelor de începere pentru toate secțiunile, iar circulația este deja permisă pe 7 loturi, însumând 146 km, între Ploiești și Focșani.

Se lucrează la finalizarea loturilor dintre Focșani și Pașcani, urmând ca pe viitor întreaga autostradă să fie funcțională.

Contracte de finanțare din PNRR pentru A7:

  • 7 iunie 2022 – pentru tronsonul Ploiești – Buzău, loturile 1, 2, 3
  • 29 august 2022 – pentru Buzău – Focșani, loturile 1, 2, 3, 4
  • 15 decembrie 2022 – pentru Focșani – Bacău, loturile 1, 2, 3
  • 7 noiembrie 2022 – pentru Bacău – Pașcani, loturile 1, 2, 3

Licitații pentru execuție:

  • Ploiești-Buzău: 1 iunie 2021
  • Buzău – Focșani: 4 februarie 2022
  • Focșani – Bacău: 5 august 2022
  • Bacău – Pașcani: 27 iulie 2022

Desemnare câștigători pentru contracte de execuție:

  • Ploiești-Buzău, lot 1: 18 aprilie 2022
  • Ploiești-Buzău, lot 2: 15 martie 2022
  • Ploiești-Buzău, lot 3: 23 octombrie 2023
  • Buzău-Focșani, lot 1: 4 august 2022
  • Buzău-Focșani, lot 2: 12 decembrie 2022
  • Buzău-Focșani, lot 3: 12 decembrie 2022
  • Buzău-Focșani, lot 4: 4 august 2022
  • Focșani-Bacău, lot 1: 25 noiembrie 2022
  • Focșani-Bacău, lot 2: 25 noiembrie 2022
  • Focșani-Bacău, lot 3: 25 noiembrie 2022
  • Bacău-Pașcani, lot 1: 22 decembrie 2022
  • Bacău-Pașcani, lot 2: 23 decembrie 2022
  • Bacău-Pașcani, lot 3: 29 decembrie 2022

Semnare contracte:

  • Ploiești-Buzău, lot 1: 5 iulie 2022
  • Ploiești-Buzău, lot 2: 7 iulie 2022
  • Ploiești-Buzău, lot 3: 28 decembrie 2023
  • Buzău-Focșani, lot 1: 12 septembrie 2022
  • Buzău-Focșani, lot 2: ianuarie 2023
  • Buzău-Focșani, lot 3: ianuarie 2023
  • Buzău-Focșani, lot 4: septembrie 2022
  • Focșani-Bacău, lot 1: decembrie 2022
  • Focșani-Bacău, lot 2: decembrie 2022
  • Focșani-Bacău, lot 3: decembrie 2022
  • Bacău-Pașcani, lot 1: martie 2023
  • Bacău-Pașcani, lot 2: martie 2023
  • Bacău-Pașcani, lot 3: martie 2023

Începutul lucrărilor:

  • Ploiești-Buzău, lot 1: 22 august 2022
  • Ploiești-Buzău, lot 2: august 2022
  • Ploiești-Buzău, lot 3: martie 2024
  • Buzău-Focșani, lot 1: decembrie 2022
  • Buzău-Focșani, lot 2: februarie 2023
  • Buzău-Focșani, lot 3: februarie 2023
  • Buzău-Focșani, lot 4: decembrie 2022
  • Focșani-Bacău, lot 1: martie 2023
  • Focșani-Bacău, lot 2: mai 2023
  • Focșani-Bacău, lot 3: mai 2023
  • Bacău-Pașcani, lot 1: mai 2023
  • Bacău-Pașcani, lot 2: mai 2023
  • Bacău-Pașcani, lot 3: mai 2023

Secțiuni A7 cu circulație curentă:

  • Dumbrava – Mizil: 21 km
  • Mizil – Pietroasele: 28,35 km
  • Pietroasele – Buzău: 14 km
  • Buzău – Vadu Pașii: 4,6 km
  • Vadu Pașii – Râmnicu Sărat: 30,8 km
  • Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni: 36,1 km
  • Mândrești Munteni – Focșani: 10,94 km

Secțiuni A7 unde urmează să fie permisă circulația până la sfârșitul anului 2026:

  • Focșani – Domnești Târg: 35,6 km
  • Domnești Târg – Răcăciuni: 38,78 km
  • Răcăciuni – Bacău: 21,52 km
  • Săucești – Trifești: 30,3 km
  • Trifești – Gherăeşti: 18,99 km
  • Mircești – Pașcani: 28,09 km

Toate datele prezentate pot fi verificate pe site-ul CNAIR și în pagina oficială a institutiei.

Distribuie acest articol, alege-ți platforma!

Urmărește-ne pe Google News:

Donatie unică

Donează suma dorită pentru susținerea proiectului jurnalistic

Donatie recurentă

Susține lunar proiectul de informare

  • Autostrada este și a ta: educație civică și rutieră pentru siguranță pe A7 și A8

    Asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA), în colaborare cu Academia Titi Aur, Liga Studenților de la Facultatea de Mecanică și Liga Studenților Electroniști din cadrul Universității Tehnice Gheorghe Asachi Iași, a inițiat activități de educație pentru siguranță rutieră și civică în cadrul proiectului „Autostrada este și a ta: educație civică și rutieră pentru siguranță pe A7 și A8”.

    Autor: Cristi Tanasa|Ultima actualizare: 2 noiembrie 2025|Timp citire: 3,6 min|Vizualizări: 151

Editorial

Panoramică

Articole din aceeași categorie

Articole pe teme similare

Ultimele articole

More like this

Mai multe articole