AcasăEconomieContract de 2,1 miliarde lei pentru modernizarea a 37 km de cale...

Contract de 2,1 miliarde lei pentru modernizarea a 37 km de cale ferată din Banat și viteza trenurilor după finalizare

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Echipamente pentru lucrări feroviare (sursa foto CFR Infrastructură)

CFR Infrastructură anunță semnarea contractului pentru proiectarea și realizarea lucrărilor pentru lotul 6 al liniei feroviare Craiova–Caransebeș, cu o durată de 60 de luni.

Vor fi introduceți doi tuneluri noi, alte două vor fi reabilitate, iar unul va fi extins. Viteza maximă de circulație va crește la 120 km/h.

Între Caransebeș și Băile Herculane sunt 71 km, iar trenurile rapide vor ajunge anul viitor în 78 de minute, în timp ce trenurile care opresc la toate stațiile vor avea o durata de peste două ore.

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. anunță semnarea contractului pentru proiectarea și realizarea lucrărilor în cadrul proiectului de reabilitare a liniei feroviare Craiova–Drobeta Turnu Severin–Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, Lot 6: Cap X Postul de Oprire Nou Poarta – Caransebeș, km 436+887 – km 474+046,53.

Firma câștigătoare este asocierea dintre IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi și Societatea Comercială Rotary Construcții Mentenanță S.A., având ca lider IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi. Valoarea contractului este 2.114.352.202,96 lei.

Perioada totală de execuție este de 195 luni: 12 luni pentru documentație tehnică, 60 luni pentru lucrări, 120 luni pentru garanție și trei luni pentru activități post-recepție.

Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021–2027 și din bugetul de stat.

Lucrări planificate în teren

  • Modernizarea liniei de cale ferată pentru șine simple sau duble, electrificate la 25 kV.
  • Reabilitarea sau instalarea sistemelor de centralizare electronică și electrodinamică în stații și pe linie.
  • Asigurarea vitezei maximale de 120 km/h pentru trenuri.
  • Implementarea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2.
  • Respectarea sarcinii maxime de 22,5 tone pe osie.
  • Extinderea lungimii trenurilor până la 740 metri în toate stațiile.
  • Amenajarea peroanelor înalte, cu lungimea de 400 metri, în toate stațiile.
  • Reabilitarea tunelurilor Feneș și Tîmpa și extinderea tunelului Tîmpa pentru respectarea normelor de gabarit.
  • Constructia a două tuneluri noi, tip galerie simplă cu cale dublă: Poarta 2 (550 m) și Poarta 3 (305 m).
  • Executarea de lucrări civile în stații, inclusiv igienizare, reparații și intervenții asupra structurilor, precum și optimizarea fluxurilor.
  • Îmbunătățirea geometriei traseului în plan și profile longitudinale.
  • Realizarea de lucrări pentru semnalizare și telecomunicații.
  • Modernizarea instalațiilor de electrificare pe întreaga distanță, cu sistem de alimentare la 25 kV, 50 Hz.

Ultimele articole

More like this

Mai multe articole