Noua linie feroviară peste Mureș (foto ChimDrone/Traveler)
Infrastructura feroviară anunță că, joi, a fost deschisă a doua linie de circulație pe noua rută Bârzava – Vărădia, inclusiv tunelul Bata, după aproape opt ani de lucrări. Inițial, trenurile vor circula cu 120 km/h, dar viteza va fi crescută ulterior la 160 km/h. Această nouă rută se află între Arad și Deva, pe linia 200.
Modernizarea a inclus construcții feroviare complexe, printre care două poduri peste râul Mureș, cu lungimi de 500 și 550 de metri, pasaje rutiere la Vărădia și Bârzava și tunelul Bata.
Aceste lucrări vor permite trenurilor de călători să atingă viteza maximă de 160 km/h pe o distanță considerabilă a rutei Bârzava – Ilteu (36 km).
Pe noua linie Bârzava – Bata – Vărădia, de 15,96 km (cale dublă), au fost executate 25 de structuri de trecere și 7 construcții civile, inclusiv sisteme de Centralizare Electronică.
Tunelul Bata, lung de 603 metri, a fost excavat lângă malul stâng al Mureșului. Trenurile de mare viteză vor putea circula la 160 km/h.
A fost creat un nou punct de oprire (PO Lalasinț), iar stația Vărădia are o clădire nouă și o pasarelă pietonală peste cele patru linii.
Pe linia I, unde lucrările de reconfigurare sunt în curs, traficul feroviar va fi reluat peste aproximativ două luni.