Autoturisme chinezești
Produsele auto chinezești au atins cea mai mare cotă de piață din Europa de când au început exporturile, cu cinci mărci lider. Cel mai căutat model auto a rămas Dacia Sandero, urmată de Renault Clio și Peugeot 208.
În luna precedentă, producătorii chinezi au înregistrat o cotă de piață record de 5,7%, aproape dublând performanța de acum un an (3,3%). Cinci mărci s-au evidențiat: BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor și Xpeng. BYD a vândut 70.000 de vehicule în primele șase luni ale anului, inclusiv 15.000 în iunie.
Jaecoo și Omoda, parte a grupului Chery, au înregistrat rezultate bune cu modelele hibride plug-in. Leapmotor s-a remarcat prin performanțele modelelor T03 și C10, iar Xpeng a avut vânzări importante cu modelul G6.
Piața auto europeană în general a scăzut față de primul semestru al anului trecut, însă Dacia Sandero a rămas lider în vânzări, în ciuda unei descreșteri de 11%. Alte patru modele au depășit pragul de 100.000 de unități vândute la mijlocul anului: Renault Clio, Peugeot 208, Volkswagen T-Roc și Volkswagen Golf, potrivit datelor JATO.
Mașinile electrice au înregistrat o creștere semnificativă de 25%, ajungând la un total de 1,19 milioane de unități în primele șase luni a anului. Volkswagen a condus în vânzări, urmată de Tesla și BMW. Cota de piață a mașinilor electrice a atins 17% în prima parte a anului, față de 14% în aceeași perioadă a anului trecut.