Autoturisme (sursa imagine)
Piața auto europeană a înregistrat o reducere semnificativă în iunie, cu o scădere de 7% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor publicate de asociația producătorilor europeni. Unele mărci au înregistrat creşteri, în timp ce altele au scăzut chiar şi cu 30%.
În iunie, în UE s-au înmatriculat 1,01 milioane de autoturisme noi, cu 70.000 de unități mai puţin decât în aceeaşi lună a anului trecut. În primele şase luni ale anului, scăderea a fost mai mică, de 1,9%, cu un total de 5,57 milioane de autoturisme noi.
În Germania, Franța și Italia, se observă scăderi importante, iar modelele cu motor pe benzină au înregistrat o descreştere de 21% în luna precedentă, în timp ce cele diesel au scăzut cu 28%. În schimb, modelele hibride și electrice au înregistrat o creştere de 42% în cazul hibrizilor plug-in.
Deşi în unele state, inclusiv România, vânzările de vehicule complet electrice au scăzut, la nivel european în iunie se evidenţiază o creştere de 8% a înmatriculărilor electrice, depăşind 168.000 de unităţi.
În ceea ce priveşte topul mărcilor, Volkswagen deţine 11% din piaţă în luna precedentă, urmată de Renault (7,4%) şi Toyota (7,1%). Dacia se situează peste mărci precum Peugeot, Citroen, Fiat, Hyundai și Kia, cu o cotă de piaţă de 5,5%.
Dacia a înregistrat o medie de aproape 50.000 de vânzări pe lună în UE, iar în primele şase luni, totalul a ajuns la 288.000 de unităţi, cu 1% mai mult decât în prima parte a anului trecut.
Printre mărcile de volum, Tesla şi Fiat au experimentat cele mai mari scăderi, aproape 40%, în timp ce Seat a înregistrat o diminuare de 30% a înmatriculărilor în luna trecută. Dimpotrivă, Volkswagen a înregistrat o creştere de 12%, BMW de 8%, iar marca Mini de 34%. La Alfa Romeo, creşterea a fost de 32%.