Ajustări tarifare energie. Ilustrație: Ion Mateș / Hotnews. Imagine: Dreamstime, Shutterstock
Compania națională de producere a energiei electrice, lider pe piață cu cele mai reduse prețuri după liberalizarea pieței, lansează o campanie de comunicare. Contractul de 3 ani, estimat la 3 milioane de euro, a fost anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
„Se dorește dezvoltarea și implementarea unei strategii de comunicare referitoare la activitatea Hidroelectrica, pentru a consolida notorietatea companiei și a serviciilor sale către clienți actuali și potențiali. Obiectivul principal al contractului este întărirea imaginii corporative, cu un accent special pe informarea și promovarea produselor, serviciilor și facilităților Hidroelectrica pe piața de energie electrică”, se precizează în anunțul de licitație.
Durata contractului este de 36 de luni, iar valoarea totală estimată depășește 14,8 milioane de lei.
Contractul atribuit va cuprinde următoarele servicii:
1) Studiu de piață și focus grupuri;
2) Elaborarea conceptului de campanie de comunicare națională;
3) Producere și difuzare de spoturi TV și radio, adaptate planului de promovare aprobat de Hidroelectrica;
4) Creare de materiale promotionale;
5) Organizare și promovare de conferințe reprezentând compania;
6) Campanii publicitare outdoor;
7) Campanii pe rețele sociale și administrarea canalelor online Hidroelectrica;
8) Producere de emisiuni podcast în studioul propriu;
9) Comunicare online și parteneriate media;
10) Rapoarte lunare privind activitățile desfășurate;
11) Analiză a rezultatelor, utilizând instrumente de măsurare a impactului campaniilor TV, outdoor și social media;
12) Dezvoltarea unui nou concept de imagine corporativă: manual de brand, identitate vizuală, materiale corporate (template prezentare, cărți de vizită, semnătură electronică, site web etc), comunicări de brand.
Data limită pentru primirea ofertelor este 1 septembrie 2025, când va avea loc și deschiderea licitației.
Cele mai avantajoase oferte de energie electrică post-liberalizare
Concurența pe piața de energie s-a intensificat după liberalizare, determinând furnizorii să ajusteze prețurile pentru noile contracte, în comparație cu cele existente la 1 iulie.
Piața de energie electrică a devenit complet liberalizată la 1 iulie. Anterior, consumatorii beneficiau de un plafon maxim de 0,68 lei/kWh pentru consum redus, 0,8 lei/kWh pentru consum mediu și 1,3 lei/kWh pentru consum ridicat.
La liberalizare, Hidroelectrica a oferit cele mai mici prețuri – 1,04 lei/kWh – față de alte companii tradiționale, care ofereau tarifele duble, de 1,5 lei/kWh, faţă de prețurile pre-liberalizare.
Conform datelor publicate pe site-ul ANRE, marii furnizori au adaptat tarifele, coborând sub pragul de 1,5 lei.
- PPC a redus prețul de la 1,55 lei/kWh la 1,43 lei/kWh pentru contractele noi.
- Electrica Furnizare a scăzut prețul de la 1,50 lei la 1,42 lei/kWh.
- E.ON a coborât de la 1,50 la 1,44 lei/kWh.
- Engie România a redus prețul de la 1,44 lei/kWh la 1,41 lei/kWh.
- Premier Energy, fostul CEZ România, a menținut prețul la 1,5 lei/kWh.
Nova Power & Gas, o altă companie, se situează pe locul doi în lista furnizorilor cu cele mai mici prețuri, ofertând 1,27 lei/kWh, în scădere față de 1,30 lei/kWh anterior.