AcasăEconomieLocomotiva modernă a statului român: 200 km/h și tractează 16 vagoane

Locomotiva modernă a statului român: 200 km/h și tractează 16 vagoane

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Prima locomotivă Alstom Traxx, la Gara de Nord.

A sosit prima locomotivă Alstom Traxx, parte a unui important contract. Un lot de 16 locomotive electrice, achiziționate pentru 150 milioane de euro, ar urma să fie livrat complet până în august 2026. Primele curse de pasageri cu aceste locomotive moderne ar putea fi inaugurate la începutul primăverii anului viitor, însă există posibilitatea unor amânări. Parcul actual de locomotive este învechit, vârsta medie depășind 40 de ani.

Locomotiva prezentată este un prototip, fabricată la o uzină Alstom din Germania. Aceasta a parcurs deja teste la centrul din Făurei și se va întoarce pentru continuarea testelor. Ulterior, va reveni la fabrica din Germania pentru modificări suplimentare, urmare a procesului de ajustare și pregătire pentru producția de serie, au declarat oficialii Alstom.

Rutele preconizate pentru noile locomotive

  • Dej – Brașov – București – Constanța
  • Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța
  • Timișoara – Cluj – Iași
  • Iași/Suceava – București – Constanța

Centrul de la Făurei este singurul loc din țară unde trenurile ating o viteză de 200 km/h. Rețeaua feroviară CFR SA are sectoare cu viteze maxime de 160 km/h (spre Constanța sau în zone precum Arad și Simeria).

Imagine ilustrativă a locomotivei Alstom Traxx.

Sunt necesare teste de compatibilitate cu infrastructura feroviară românească, precum și obținerea unor autorizații și omologări. Conform estimărilor Alstom, toate aceste documente ar trebui obținute până în aprilie 2026, momentul în care locomotiva va intra în operare comercială, după instruirea personalului.

Imagine a părții frontale a locomotivei Traxx.

Această locomotivă electrică, prima din cele 16 comandate, a intrat în țară pe 29 iulie, fiind achiziționată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru statul român, cu finanțare prin PNRR, și va fi utilizată de CFR Călători.

Imagine a bordului locomotivei Alstom Traxx.

Valoarea totală a contractului este de 767 de milioane de lei, fără TVA, includând valoarea de achiziție a celor 16 locomotive electrice și contravaloarea întreținerii pentru o perioadă de 20 de ani. Proiectul are o durată de 35 de luni.

Testele și probele sunt obligatorii pentru procesele de certificare și autorizare necesare înainte de utilizarea acestui tip de vehicul pe rețeaua feroviară din România.

Imagine a interiorului locomotivei Alstom.

Locomotiva constituie prima unitate din lotul de 16 achiziționate de ARF, în baza unui contract semnat cu Alstom în ianuarie 2024.

Ultimele articole

Patronul din Superligă a confirmat acordul cu FCSB

Reprezentantul financiaz al FC Steaua s-a exprimat nemulțumit de evoluția...

Ministerul Educației infirmă zvonurile privind majorarea normei didactice în învățământul preuniversitar

Ministerul Educației a declarat miercuri că nu există discuții...

Tânăr de 18 ani implicat într-un accident cu autospeciala de Poliție pe bulevardul Nicolae Iorga

În noaptea de 10 decembrie, în jurul orei 01:10,...

More like this

Mai multe articole

Patronul din Superligă a confirmat acordul cu FCSB

Reprezentantul financiaz al FC Steaua s-a exprimat nemulțumit de evoluția...

Ministerul Educației infirmă zvonurile privind majorarea normei didactice în învățământul preuniversitar

Ministerul Educației a declarat miercuri că nu există discuții...