Prima idee prezentată de ministrul David se referă la măsurile de urgență necesare, care vor influența și redimensionarea sistemului de burse.
„Nimeni nu dorește aceste măsuri și nimeni nu le-ar aplica în această formă, în condiții financiare normale. Însă, fără aceste măsuri, începerea noului an școlar cu salarii și burse devine imposibilă.”
Un comunicat al Ministerului Educației precizează că ministrul a subliniat că, în condiții normale, aceste măsuri nu ar fi fost adoptate în acest mod, deși era necesară o analiză a coordonării între bursele de reziliență și cele de merit. Totodată, se menționează că bursele sociale (sub diverse forme, inclusiv pentru mame tinere), cele tehnologice și, într-o nouă formulă, bursele de merit, au fost menținute în actuala situație. De asemenea, au fost protejate premiile la concursurile naționale și internaționale. După depășirea crizei financiare, se poate rediscuta procentajul și o categorie a burselor de performanță, concentrat pe câștigătorii olimpiadelor naționale și internaționale.
Pentru a aborda și perioada post-criză cu optimism, ministrul David a amintit că reforma curriculumului, rezultat al studiului QX, continuă. Peste 1.500 de specialiști sunt implicați în elaborarea programelor la nivel liceal, într-o abordare modernă, în timp ce elevii sunt încurajați să participe la elaborarea unor planuri-cadru alternative și descentralizate, care pot contribui la o educație mai personalizată și la stabilizarea condițiilor pentru cadrele didactice, atât titulari cât și suplinitori.
Ministrul este dispus să primească sugestii cu privire la adaptarea reglementărilor legale asumate de Programul de Guvernare și de Legea Fiscal-Bugetară – și deci implicit de toate partidele din coaliție – la nivel ministerial, precum și alte sugestii de reformă, independente de măsuri de criză, rezultate din discuțiile desfășurate.