Magazin Gucci din Milano, FOTO: Shutterstock
Gucci, împreună cu brandurile de lux Chloé și Loewe, au fost sanctionate cu un total de 157 de milioane de euro de către autoritatea europeană pentru concurență pentru fixarea prețurilor de revânzare ale partenerilor de retail, conform agenției de presă Reuters.
Gucci, brand administrat de grupul Kering, a primit o amendă de 119,7 milioane de euro, Chloé, 19,7 milioane de euro, iar Loewe, 18 milioane de euro, evidențiind o atenție tot mai sporită din partea autorităților de reglementare europene asupra companiilor de lux.
„Cele trei case de modă au interferat cu strategiile comerciale ale distribuitorilor lor, impunând restricții precum limitarea abaterilor de la prețurile de vânzare recomandate, stabilirea unor limite maxime de discount și perioade specifice pentru reduceri”, a declarat Comisia Europeană într-un comunicat emis marți.
Reacțiile oficialilor celor trei branduri de lux sancționate
Kering a menționat că investigația UE a fost finalizată în urma unei colaborări cu Gucci, iar impactul financiar al sancțiunii a fost deja inclus în rezultatele grupului pentru primul semestru al anului 2025.
Loewe, parte a conglomeratului LVMH, a confirmat încheierea acordului cu autoritățile europene și a promis respectarea strictă a legislației antitrust. Grupul LVMH va publica ulterior rezultatele vânzărilor din trimestrul al treilea.
Compania Richemont, proprietarul brandului Chloé, nu a răspuns deocamdată solicitărilor de commentarii legate de sancțiunea impusă de Uniunea Europeană.
Potrivit oficialilor europeni, aceste practici au eliminat independența comerciantilor în fixarea prețurilor și au limitat concurența, protejând canalele proprii de distribuție ale brandurilor împotriva competiției din partea retailerilor.
Numite mărci de lux precum Armani, Dior, Loro Piana și, recent, Tod’s, au fost, de asemenea, sub presiune din partea autorităților italiene din cauza acuzațiilor de abuz asupra angajaților din lanțurile de aprovizionare.
Probleme recente de securitate, inclusiv breșe ce au compromis datele personale ale clienților, au generat noi provocări de reglementare pentru sectorul de lux.