Locomotivă CFR Marfă, Fotografie: Vlad Barza / HotNews.ro
Primul tren Carpatica Feroviar România a început operarea luni dimineață, transportând cărbune pentru Complexul Energetic Oltenia. În același timp, noua companie de transport feroviar de stat continuă recrutarea de personal, fiind angajată în prezent cu câteva zeci de salariați.
În ziua precedentă, Carpatica Feroviar a câștigat licitația pentru serviciile de transport cărbune organizată de CE Oltenia, informează publicația Club Feroviar.
Contractul are o durată estimată de aproximativ 18 luni și este divizat în trei contracte subsecvente. Valoarea inițială a achiziției a fost de 33,83 milioane de lei și a fost organizată de Complexul Energetic Oltenia. Obiectul acordului constă în transportul carbunelui către CTE Turceni.
După semnarea contractului săptămâna trecută, luni dimineață a fost operat primul tren Carpatica Feroviar pe ruta Turceni-Motru Est. Trenul are în compoziție 36 de vagoane și o lungime de 565 de metri.
Directorul operatorului de stat a menționat că procesul de recrutare continuă simultan. „De fiecare dată când încheiem un nou contract de transport, angajăm personal. Echipele noastre de resurse umane sunt implicate în toate zonele țării. În prezent, avem între 40 și 50 de angajați, incluzând mecanici de locomotive și personal de suport. Nu pot oferi un număr exact, deoarece cifrele fluctuează în timp real”, a declarat Daniel Apostolache.
În a doua parte a lunii octombrie, au fost depuse peste 6.800 de candidaturi pentru 2.200 de poziții disponibile în cadrul noului operator, deținut de statul român.
Este important de menționat că CFR Marfă urmează a fi lichidată, iar în locul acesteia va funcționa Carpatica Feroviar, o societate aflată în proces de consolidare, condusă temporar de un fost director CFR Marfă.