BYD Atto 2 (Imagine: VanderWolfImages, Dreamstime)
Gigantul chinez BYD va ajunge oficial pe piața auto românească în această primăvară, planificând o rețea de distribuție cu cel puțin 20 de dealeri. Compania intenționează să devină un jucător important pe piață, după ce anul trecut a vândut peste 4 milioane de vehicule la nivel mondial. Primul model introdus va fi Atto 2.
BYD construiește fabrici de vehicule electrice în Ungaria și Turcia, examinând posibilitatea unei unități de producție și în Germania, conform unor recente relatări Reuters.
Fabrica din Ungaria ar trebui să înceapă producția în octombrie 2025, iar cea din Turcia este aşteptată să fie funcțională cel mai devreme în martie 2026. La capacitate maximă, aceste fabrici vor produce 500.000 de vehicule anual.
Producătorul auto BYD, cu sediul în China, își lansează oficial prezența în România începând cu luna mai, conform surselor din industria auto.
Mai multe modele vor fi introduse treptat, inclusiv noul BYD Sealion 7 și BYD Seal U DM-i, dar un accent important va fi pus pe introducerea unui model competitor direct pentru Dacia Spring.
BYD mizează pe vehiculele electrice și are scopul de a dezvolta o rețea de distribuție vastă, cuprinzând cel puțin 20 de dealeri. Conducerea noii entități naționale este preluată de Andrei Duică, anterior implicat în importul de autovehicule Peugeot, Citroen și Opel.
Proiecțiile indică o poziționare de lider al segmentului auto, pe piețele din România, într-un interval de maxim cinci ani. Această intenție a fost confirmată de vicepreședintele companiei, doamna Stella Li.
BYD a anunțat o platformă inovatoare pentru vehiculele electrice, bazată pe o arhitectură de 1.000 de volți. Această tehnologie permite încărcarea vehiculelor electrice la viteze comparabile cu cele ale umplerii rezervorului unei mașini pe benzină.