Fabrica Dacia de la Mioveni produce o mașină pe minut, cu ajutorul a 6.800 de angajați și 550 de roboți industriali. Noua linie de producție include și modelul Bigster, cu un preț potențial de 32.000 de euro. Cum arată uzina Dacia în 2025? Care sunt limitele automatizării?
De ce robotizarea are limite
Dacia a avut o perioadă de succes, Sandero fiind cel mai bine vândut model din Europa în 2024, iar Duster ocupând locul 1 în România și top 10 la nivel european. În primele două luni ale anului 2025, Dacia a vândut 92.000 de mașini în UE, cu o cotă de piață de 5,5%. În comparație, Ford deține 3% și Citroën 3,3%. Volkswagen este lider cu 11,2% din piață și Toyota cu 7,2%. Vânzările Dacia sunt apropiate de cele ale Renault (5,9%).
Dacia oferă și modele dotate, inclusiv versiuni hibride, cum este Bigster, ajungând la un preț de 32.000 de euro. Peste 60% dintre clienții care au comandat Bigster au optat pentru variantele hibride.
Fabrica Mioveni are 6.800 de angajați și produce 65 de vehicule pe oră, în trei schimburi, cinci zile pe săptămână. Vârsta medie a lucrătorilor este de 45 de ani, iar ponderea femeilor este de 27%, ajungând la 48% în rândul managerilor.
Fabrica este organizată în cinci compartimente: Presaj, Caroserie, Șasiuri, Vopsitorie și Montaj. Fabrica produce și piese pentru celelalte uzine Renault, ce asamblează Logan, Sandero și Duster, fără însă un compartiment de Presaj propriu. Aceste facilități Renault sunt amplasate în Franța, Maroc, Slovenia, Turcia, Brazilia, Columbia, India, Africa de Sud, Algeria și Argentina.
Secțiile de Caroserie, Presaj și Vopsitorie au câte 400 de angajați, iar Montaj are 1.800.