Daniel Erver, directorul general al H&M, la o conferință de presă din ianuarie 2025. FOTO: Claudio Bresciani / AFP / Profimedia Images
Măsurile președintelui SUA de impunere a taxelor vamale suplimentare la importuri vor determina o creștere a prețurilor produselor pentru consumatorii americani, a declarat joi directorul general al lanțului de magazine H&M. Compania se adaptează la noile bariere comerciale prin ajustarea lanțului de aprovizionare, menționează agenția Reuters.
Principalele zone de producție pentru H&M sunt China, unde Trump a impus deja o taxă suplimentară de 20% la importuri, și Bangladesh, o țară expusă riscului unor taxe vamale „reciproce” programate pentru 2 aprilie.
Statele Unite reprezintă a doua piață ca mărime pentru H&M, astfel încât retailerul va fi probabil nevoit să ajusteze prețurile pentru a atenua impactul măsurilor vamale. În România, H&M deține peste 50 de magazine.
„Credem că, în final, consumatorul va suporta costurile măsurilor vamale”, a declarat directorul general al H&M, Daniel Erver, într-un interviu acordat Reuters. „Ne opunem politicilor comerciale care împiedică dezvoltarea comerțului global și un echilibru în relațiile comerciale internaționale”, a subliniat el.
Erver a precizat că H&M urmărește și se pregătește pentru noi taxe vamale anunțate de către președintele Trump, menționând că acestea reprezintă o situație incertă și dificil de previzionat.
„Încercăm să mutăm producția către zone mai puțin afectate de taxe vamale, acolo unde este posibil și obținem o calitate similară a produselor”, a adăugat acesta, fără a preciza detalii despre locațiile respective.