PSD rămâne lider
După ce în ianuarie cheltuielile formațiunilor politice finanțate din buget au fost de 49,21 milioane de lei, în februarie suma a scăzut la 19,19 milioane de lei, potrivit datelor Autorității Electorale Permanente. Din această sumă, 10,75 milioane de lei au fost alocate pentru „mass-media și propagandă”. Această valoare este semnificativ mai redusă decât în ianuarie, când au fost cheltuite 39,03 milioane de lei pentru acest scop, dar nu este neglijabilă.
PSD a avut cheltuieli totale de 6,93 milioane de lei în februarie, deși finanțarea primită a fost de 6,74 milioane de lei. Social-democrații au continuat să dețină poziția de lider în ceea ce privește alocațiile pentru „mass-media și propagandă”, cu 5,47 milioane de lei în februarie. În ianuarie, PSD a alocat nu mai puțin de 34,69 milioane de lei pentru promovare mediatică.
În februarie, a doua cheltuială cea mai importantă a PSD a fost cea pentru personal, cu 528.519 lei, semnificativ mai mult decât alocațiile pentru sondaje (88.846 lei) sau consultanță politică (193.657 lei).
AUR devine consecvent în cheltuielile de propagandă
Partidul AUR, care a încercat să-și consolideze imaginea în presă, a avut a doua cea mai mare alocare lunară în februarie. Partidul a primit 4,31 milioane de lei ca subvenție, însă cheltuielile sale au fost de 6,07 milioane de lei. 3,48 milioane de lei au fost direcționate către „mass-media și propagandă”, iar alte sume au fost utilizate pentru „organizarea evenimentelor politice” (353.012 lei) și producerea de materiale publicitare (294.008 lei).
Formațiune în declin, cheltuieli mari
PNL a primit o subvenție de 3,67 milioane de lei în februarie, dar a depășit alocația prin cheltuieli de 4,21 milioane de lei. În ciuda problemelor și datoriei mari, PNL a cheltuit 1,47 milioane de lei pe „mass-media și propagandă”.
Alte 1,28 milioane de lei au fost alocate pentru „investiții în bunuri mobile și imobile necesare activității partidului.” De asemenea, liberalii au alocat 277.462 lei pentru sondaje și aproximativ 140.000 lei pentru consultanță politică.
USR are un volum mare de personal
USR, condus de Elena Lasconi, a primit o subvenție de 2,6 milioane de lei în februarie, însă cheltuielile sale au fost de 2,9 milioane de lei. Cea mai mare sumă, 1,08 milioane de lei, a fost cheltuită pe personal, în timp ce aproximativ 600.000 de lei au fost alocate pentru „mass-media și propagandă”. Alte 328.000 de lei au fost utilizate pentru întreținerea sediilor.
POT mizează pe consultanță, SOS nu are date disponibile
Partidul Oamenilor Tineri și-a dovedit o gestionare mai prudentă a fondurilor. Deși a primit 1,39 milioane de lei, cheltuielile sale au fost de doar 71.382 de lei. Cele mai importante cheltuieli au fost cele pentru servicii administrative-organizatorice (44.882 lei) și consultanță politică (23.500 lei).
Autoritatea Electorale Permanente nu a făcut publice datele financiare ale Partidului SOS.