Casa de modă Prada se apropie de achiziționarea concurentei Versace. FOTO: Antonio Pisacreta / Zuma Press / Profimedia
Producătorul italian de lux Prada a convenit joi să preia brandul Versace, al grupului american Capri Holdings, într-o tranzacție de 1,25 miliarde de euro. Această fuziune unește două dintre cele mai importante nume din industria modei italiene.
Fondată în 1978 de Gianni Versace, Versace este un nume emblematic în moda italiană.
„Suntem entuziasmați să integrăm Versace în grupul Prada, creând un nou capitol pentru un brand cu care împărtășim un angajament puternic pentru creativitate, meșteșug și moștenire”, a declarat președintele și directorul general al Prada, Patrizio Bertelli.
Operațiunea, aprobată de consiliile de administrație ale celor două companii, ar urma să fie finalizată în al doilea semestru al acestui an.
Competiție cu marile grupuri de modă franceze
Această unire va crea un grup italian de lux cu o cifră de afaceri anuală de peste 6 miliarde de euro, permițându-i să concureze mai eficient cu liderii globali ai sectorului, precum LVMH și Kering.
Această achiziție se opune tendinței recente a unor mărci italiene de modă importante, precum Gucci, Fendi și Bottega Veneta, de a fi preluate de companii franceze.
Prețul plătit de Prada pentru Versace este substanțial mai mic decât cei 2,15 miliarde de dolari (inclusiv datorii) pe care Capri Holdings i-a plătit în 2018 pentru a cumpăra brandul. Atunci, Versace era deținută în proporție de 80% de familia fondatoare și 20% de un fond american.
Deși Italia deține o cotă importantă în producția mondială de articole de lux, nu are un grup de dimensiuni comparabile cu giganții francezi LVMH și Kering. Prada, cu o capitalizare de piață de circa 14 miliarde de euro, este cel mai important grup de fashion din Italia, rămânând cu mult sub LVMH, proprietarul Louis Vuitton.
Veniturile combinate ale celor cinci principali jucători italieni de pe piața articolelor de lux (Prada, Moncler, Ermenegildo Zegna, Brunello Cucinelli și Ferragamo) sunt mai mici decât vânzările de 17 miliarde de euro ale Kering.