AcasăPoliticăCheltuieli social media ale candidaților prezidențiali: Cine a investit cel mai mult?

Cheltuieli social media ale candidaților prezidențiali: Cine a investit cel mai mult?

Publicat pe

IAȘI VREMEA

EFOR a examinat alocațiile financiare ale partidelor politice, persoanelor afiliate și candidaților independenți, utilizând platformele Meta (Facebook, Instagram) și Google (Google, YouTube), pe baza datelor furnizate de partenerul Who Targets Me, pentru prima săptămână de campanie (5-11 aprilie).

Cheltuielile au atins 1,1 milioane de lei. Comparativ, în primele trei luni ale anului s-au alocat 4,6 milioane de lei, potrivit sursei. Paginile candidaților Victor Ponta, Nicușor Dan și Crin Antonescu au consumat 67% din sumă – adică 797.000 de lei. Această sumă include și reclamele promovate de alte formațiuni politice în beneficiul lui Crin Antonescu.

Imagine din raportul EFOR

Conform sursei, „deși în prima săptămână de campanie s-au cheltuit 11,5 milioane de lei pentru producția și difuzarea materialelor promoționale politice online, observăm că banii alocați promovării digitale sunt relativ mici. Se poate deduce că o parte considerabilă a cheltuielilor este destinată consultanței și promovării online prin alte canale.”

Cele mai multe reclame au fost plasate de paginile AUR sau afiliate acestuia (peste 384), UDMR (213), PNL (106) sau PSD (100). În ceea ce privește candidații, Nicușor Dan a plasat 35 de reclame, Crin Antonescu – 41, iar Victor Ponta – 33.

Cu toate acestea, cele mai active pagini în ceea ce privește numărul de reclame sunt cele legate de AUR (de exemplu, Oameni de AUR) sau UDMR (pagina partidului sau a președintelui Kelemen Hunor).

Trei conturi menționate în analiza anterioară privind cheltuielile din precampanie nu mai sunt active sau au fost șterse. Două dintre acestea, asociate AUR, sunt Oameni de Aur (11.417 lei pentru 168 de reclame) și Oastea de AUR (1.604 lei pentru 17 reclame). De asemenea, a fost ștearsă pagina România pe primul loc, care a promovat campanii negative împotriva unor candidați și campanii pozitive în favoarea altor candidați.

Creșteri ale cheltuielilor pentru Antonescu, Ponta și Dan

Analiza contului arată o creștere a cheltuielilor pentru conturile lui Crin Antonescu, Victor Ponta și Nicușor Dan în ultimele zile.

În prima săptămână de campanie, prin intermediul platformelor Google, s-au cheltuit aproape 97.000 de lei. Cele mai mari investiții au fost realizate de paginile asociate cu UDMR și PSD (fiecare consumând un sfert din sumă), inclusiv Crin Antonescu, Nicușor Dan și USR.

Ultimele articole

Ministrul Energiei anunță progrese importante în proiectele strategice la forumul Rebuilding Ukraine

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a participat astăzi la conferința Rebuilding Ukraine,...

Președintele PSD Alba numit secretar de stat în Secretariatul General al Guvernului

„De astăzi, reprezint vocea cetățenilor din Alba în cadrul Guvernului României....

Echipa de start a FCSB pentru meciul cu Feyenoord și surprizele din apărare

TEXT LIVE pe Sport.ro de la ora 22:00,...

Rezultat Universitatea Craiova vs Sparta Praga 0-1 în direct pe Sport.ro | Rrahmani marchează primul gol

Universitatea Craiova primește joi seara, de la ora 19:45, vizita echipei...

More like this

Mai multe articole

Ministrul Energiei anunță progrese importante în proiectele strategice la forumul Rebuilding Ukraine

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a participat astăzi la conferința Rebuilding Ukraine,...

Președintele PSD Alba numit secretar de stat în Secretariatul General al Guvernului

„De astăzi, reprezint vocea cetățenilor din Alba în cadrul Guvernului României....

Echipa de start a FCSB pentru meciul cu Feyenoord și surprizele din apărare

TEXT LIVE pe Sport.ro de la ora 22:00,...