AcasăPoliticăPrăbușirea ratingului Realitatea TV după plecarea lui Georgescu; Simion la nivelul banalului

Prăbușirea ratingului Realitatea TV după plecarea lui Georgescu; Simion la nivelul banalului

Publicat pe

IAȘI VREMEA

Cu excepţia a trei dezbateri televizate de la sfârşitul campaniei (Digi24, TVR 1 şi Antena 3 CNN), care au avut rezultate remarcabile, emisiunile de tip talk-show din luna aprilie au înregistrat performanţe slabe în ceea ce priveşte audienţa. Această lipsă de interes s-a reflectat şi în sondaje.

Cel mai afectat post de televiziune din luna aprilie a fost Realitatea Plus. Postul a pierdut 68.840 de telespectatori faţă de luna martie la nivel naţional. Media de audienţă a fost de 124.830 de telespectatori pe minut (întreaga zi), potrivit măsurătorilor Kantar Media, cu 35,5% mai puţin decât în luna precedentă. Aceasta reprezintă cea mai mare scădere de audienţă din piaţa TV românească.

Această scădere nu este legată de factorii sezonieri, ci este cauzată de dispariţia lui Călin Georgescu din spaţiul public, mai precis din studiourile Realitatea Plus. Odată cu plecarea sa, ratingurile Realitatea Plus au scăzut drastic. (N-am găsit altă rimă!)

În zadar s-a încercat reuşita, plângând şi comemorând figura lui Georgescu în fiecare seară; rating-ul nu a crescut, ba chiar a scăzut. Plecarea Ancăi Alexandrescu nu a fost compensată de prezenţa candidatului George Simion. Georgecu, «Mesia ratingului», nu a fost egalat de «apostolul» său, Simion. Aceasta părea a fi marea decepţie pentru Anca Alexandrescu.

A audienţa naţională a Realitatea Plus din luna aprilie este mai redusă cu 47% faţă de cea din decembrie 2024, luna cu cele mai bune rezultate ale cuplului Georgescu–Alexandrescu.

În plus, Realitatea Plus s-a coborât pe locul trei în topul audienţei posturilor de ştiri, fiind depăşită de Antena 3 CNN.

Astfel, postul grupului Voiculescu, care a susţinut în campania electorală, la figurat, figura lui Crin Antonescu, a revenit pe poziţia secundă. În luna aprilie, media de audienţă a Antenei 3 CNN a fost de 141.410 telespectatori pe minut (întreaga zi), cu 20.300 de persoane mai puţin faţă de luna precedentă (-12,6%).

De asemenea, audienţa postului România TV, susţinut de Victor Ponta, a înregistrat şi o scădere în sondaje, pierzând 10.780 de persoane faţă de luna martie. Postul lui Sebastian Ghiță a avut o medie de 211.250 de telespectatori pe minut la nivel naţional, în scădere cu 5% faţă de martie, dar a păstrat prima poziţie în categoria ştirilor televizate.

Digi24 este semnificativ în urmă celorlalte trei posturi de ştiri, cu un rating naţional de 61.900 de telespectatori pe minut, scăzând cu 4.910 persoane. Scăderea nu este semnificativă, dar este îngrijorător faptul că de câţiva ani Digi24 nu reuşeşte să depăşească pragul de o sută de mii de telespectatori. Rămâne un post influent, cu un public interesat, dar cu mult mai puţini spectatori faţă de trio-ul România TV–Antena 3 CNN–Realitatea Plus.

Campania electorală a avut un impact redus asupra ratingurilor posturilor mici de ştiri:

B1 TV: 34.780 telespectatori/minut (+540 persoane faţă de martie);

TVR Info: 6.800 telespectatori/minut (-530 persoane faţă de martie);

Euronews: 4.910 telespectatori/minut (-1.260 persoane faţă de martie); a înregistrat cea mai mare descreştere din rândul acestor posturi.

Canal 33: 3.390 telespectatori/minut (+630 persoane faţă de martie); Dan Diaconescu a primit prima amendă din partea CNA.

Aleph News: 1.700 telespectatori/minut (+350 persoane faţă de martie); eforturile lui Adrian Sârbu în prime-time nu au avut impactul aşteptat.

Prima News: 1.610 telespectatori/minut (-440 persoane faţă de martie); un post aflat într-o descreştere constantă.

Alegerile prezidențiale vor trece repede, iar vara se apropie, ducând ratingurile în vacanță.

Ultimele articole

More like this

Mai multe articole