Fabrica Ford din România (imagine Ford)
Ford Otosan, producător auto, anunţă o etapă crucială: primele vehicule electrice fabricate în România sunt livrate clienților Ford din Europa. La Craiova, se produc trei modele electrice: Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier.
Fabrica din Craiova a atins un record de producție în 2024, depășind 250.000 de vehicule. Această cifră reprezintă o creștere semnificativă față de 2023, când s-au produs 190.000 de automobile, însemnând o majorare de peste 30%.
Uzina funcționează non-stop, pe trei schimburi, atât pentru producția de automobile, cât și pentru producția motoarelor, având peste 6.600 de angajați.
Linia de asamblare, inaugurată în octombrie anul trecut, se înscrie în strategia de investiții Ford din 2022, când producătorul auto a achiziționat oficial fabrica din Oltenia.
Începând din 2022, Ford Otosan a investit 500 de milioane de euro în diversificarea producției de vehicule şi retehnologizare la fabrica din Craiova.
Actual, uzina produce versiuni cu motoare pe benzină şi electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier şi Puma, plus motorul 1.0 EcoBoost.
În prezent, fabrica din Craiova este unică în Europa, producând atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale pe aceleaşi linii de producție, atât în versiuni cu motoare cu ardere internă, cât şi electrice.
Recent, s-a implementat o nouă rută de transport intermodal pentru optimizarea logistică între fabrica Ford Otosan din Craiova și Turcia. Componentele sunt transportate din Turcia în România, iar vehiculele finite sunt expediate spre Turcia, ambele folosind transport feroviar.
Această schimbare de strategie urmărește reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, eficientizând și reducând costurile operațiunilor logistice.
Contribuie la îmbunătățirea HotNews
Dorim să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar anonim de 5 minute. Răspunsurile tale ne vor ajuta să luăm decizii mai bune.